رئیس نظام مهندسی گلستان:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: یکی از مشکلات جامعه مهندسی خروج بی برنامه مهندس از دانشگاه ها است و باید برای این مساله چاره اندیشی شود.
کد خبر: ۳۱۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 13 October 2016
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: یکی از مشکلات جامعه مهندسی خروج بی برنامه مهندس از دانشگاه ها است و باید برای این مساله چاره اندیشی شود.

 سید مجتبی موسوی در دیدار با نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قانون جدید نظام مهندسی ساختمان افزود: باید از نظرات کارشناسی مهندسان در تدوین و اصلاح این قانون استفاده بهینه شود.

وی اظهار کرد: خروج از رکود در صنعت ساختمان نیاز به همکاری و همیاری همه نهادها از جمله مجلس شورای اسلامی دارد و باید تسهیلات مناسبی وضع گردد.

موسوی با اشاره به تعداد زیاد فارغ التحصیل مهندس از دانشگاه ها گفت: باید برای خروجی بی برنامه مهندس از دانشگاه ها در رشته های مهندسی فکر جدی شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در بخش دیگر از صحبت های خود افزود: یکی از راه های حل مشکل اشتغال مهندسین صنعت ساختمان افزایش دایره خدمات مهندسی است که باید مد نظر قانون گذاران قرار بگیرد.

در این نشست همچنین نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان نیز با اشاره به ظرفیت های فنی تخصصی مهندسان صنعت ساختمان در استان اظهار کر: باید با همکاری همه نهادها از جمله قوه مقننه این مهم اجرایی شود.

محمدرضا آلوستانی همچنین بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی در صنعت ساختمان ورود افراد غیر متخصص است که باید برای آن فکری جدی شود.

در ادامه این نشست نماینده مردم آزادشهر و رامیان با اشاره به به ظرفیت بالای مهندسان استان از نظر کمی و کیفی گفت: تمام تلاش خود را برای حل مشکل تامین اجتماعی مهندسان صنعت ساختمان به کار خواهم بست.

علیرضا ابراهیمی افزود: مهندسان نظام مهندسی ساختمان گلستان نه تنها در بخش فنی بلکه در مولفه های دیگر اجتماعی هم می توانند موثر باشند.

وی در ادامه بیان کرد: مردم باید احساس کنند با هزینه ای که پرداخت می کنند، خدمات مناسبی دریافت خواهند کرد.

ابراهیمی با اشاره به ضرورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد بیان کرد: باید همه ما تلاش کنیم عمر مفید ساختمان در کشور افزایش پیدا کند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان افزود: تلفات جانی و مالی از حوادث در ساختمان ها ناشی از رعایت نکردن مقررات ملی ساختمان است که باید برای ترویج آن فکری اساسی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار