مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص اتفاقات اخیر و تنبیه بدنی تعدادی از دانش‎آموزان مدرسه طالقانی شهرستان کلاله واکنش نشان داد و گفت: معلم به دلیل شلوغی دانش‎آموزان در کلاس به آنها تذکر داد و درگیری در کار نبوده است.
کد خبر: ۳۱۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 15 October 2016
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص اتفاقات اخیر و تنبیه بدنی تعدادی از دانش‎آموزان مدرسه طالقانی شهرستان کلاله واکنش نشان داد و گفت: معلم به دلیل شلوغی دانش‎آموزان در کلاس به آنها تذکر داد و درگیری در کار نبوده است.
محمدرضا وطنی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: دوشنبه 19 مهرماه موضوع تنبیه بدنی پنج دانش‎آموز شهرستان کلاله مطرح شد که روزهای سه‎شنبه و چهارشنبه به دلیل تقارن با تاسوعا و عاشورای حسینی مدرسه تعطیل بود پنج‎شنبه و جمعه نیز مدرسه تعطیل است اما طی تماسی که روابط عمومی با رئیس آموزش و پرورش شهرستان کلاله گرفته آنها اعلام کردند که درگیری اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: معلم به دلیل شلوغی دانش‎آموزان در کلاس به آنها تذکر داده و درگیری در کار نبوده است اما باید جزئیات این اتفاق را روز شنبه که مدرسه باز می‎شود پیگیری کنیم.

* رسانه‎ها به آموزش و پرورش کمک کنند/ برابر مقررات عمل خواهیم کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در پاسخ به این سوال که عکس‎هایی در فضای مجازی از سوی برخی رسانه‎ها منتشر شده حاکی از تنبیه بدنی دانش‎آموزان بوده است، افزود: رسانه‎ها به جای اینکه آموزش و پرورش را کمک کنند و آنها را یاری دهند گاهی اوقات برای اینکه نظر مخاطب را جلب کنند مطالب مخاطب‎پسند می‎نویسند با این حال بروز چنین مسائلی قابل بررسی است.

وطنی ادامه داد: باید مدرسه باز شود و دانش‎آموزان را به حضور فراخواند و جزئیات ماجرا را پرسید که چه اتفاقی در آن روز افتاده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر صحت آنچه در رسانه‎ها پرداخته شده برای آموزش و پرورش محرز شد چه برخوردی با معلم مدرسه خواهید داشت، گفت: ما با رسانه‎ها کاری نداریم و خودمان موضوع را بررسی می‎کنیم گزارش رسانه‎ها برای ما ملاک نیست اما اگر صحت ماجرا برای ما مشخص شد برابر مقررات عمل خواهیم کرد.

* تنبیه بدنی روش مناسبی نیست/ راه‎های دیگری برای اصلاح دانش‎آموز وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص اینکه چرا باید در یک نهاد آموزشی و تربیتی شاهد چنین رفتارهایی باشیم، ابراز کرد: بروز چنین اتفاقاتی از نظر آموزش و پرورش مردود است اما گاهی در یک خانواده پدر و مادر نیز فرزندان خود را تنبیه می‎کنند اما از نظر آموزش و پرورش تنبیه بدنی روش مناسبی نیست.

وطنی با اشاره به اینکه تنبیه بدنی می‎تواند آخرین روش برای تربیت دانش‎آموز باشد، گفت: تنبیه بدنی به عنوان آخرین روش نیز باید در حدی که متناسب با جرم و تخلف دانش‎آموز باشد هرچند ما معتقد هستیم راه‎های دیگری برای اصلاح دانش‎آموز وجود دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار