مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص اتفاقات اخیر و تنبیه بدنی تعدادی از دانشآموزان مدرسه طالقانی شهرستان کلاله واکنش نشان داد و گفت: معلم به دلیل شلوغی دانشآموزان در کلاس به آنها تذکر داد و درگیری در کار نبوده است.
محمدرضا وطنی صبح امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: دوشنبه 19 مهرماه موضوع تنبیه بدنی پنج دانشآموز شهرستان کلاله مطرح شد که روزهای سهشنبه و چهارشنبه به دلیل تقارن با تاسوعا و عاشورای حسینی مدرسه تعطیل بود پنجشنبه و جمعه نیز مدرسه تعطیل است اما طی تماسی که روابط عمومی با رئیس آموزش و پرورش شهرستان کلاله گرفته آنها اعلام کردند که درگیری اتفاق نیفتاده است.
وی تصریح کرد: معلم به دلیل شلوغی دانشآموزان در کلاس به آنها تذکر داده و درگیری در کار نبوده است اما باید جزئیات این اتفاق را روز شنبه که مدرسه باز میشود پیگیری کنیم.
* رسانهها به آموزش و پرورش کمک کنند/ برابر مقررات عمل خواهیم کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در پاسخ به این سوال که عکسهایی در فضای مجازی از سوی برخی رسانهها منتشر شده حاکی از تنبیه بدنی دانشآموزان بوده است، افزود: رسانهها به جای اینکه آموزش و پرورش را کمک کنند و آنها را یاری دهند گاهی اوقات برای اینکه نظر مخاطب را جلب کنند مطالب مخاطبپسند مینویسند با این حال بروز چنین مسائلی قابل بررسی است.
وطنی ادامه داد: باید مدرسه باز شود و دانشآموزان را به حضور فراخواند و جزئیات ماجرا را پرسید که چه اتفاقی در آن روز افتاده است.
وی در پاسخ به این سوال که اگر صحت آنچه در رسانهها پرداخته شده برای آموزش و پرورش محرز شد چه برخوردی با معلم مدرسه خواهید داشت، گفت: ما با رسانهها کاری نداریم و خودمان موضوع را بررسی میکنیم گزارش رسانهها برای ما ملاک نیست اما اگر صحت ماجرا برای ما مشخص شد برابر مقررات عمل خواهیم کرد.
* تنبیه بدنی روش مناسبی نیست/ راههای دیگری برای اصلاح دانشآموز وجود دارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص اینکه چرا باید در یک نهاد آموزشی و تربیتی شاهد چنین رفتارهایی باشیم، ابراز کرد: بروز چنین اتفاقاتی از نظر آموزش و پرورش مردود است اما گاهی در یک خانواده پدر و مادر نیز فرزندان خود را تنبیه میکنند اما از نظر آموزش و پرورش تنبیه بدنی روش مناسبی نیست.
وطنی با اشاره به اینکه تنبیه بدنی میتواند آخرین روش برای تربیت دانشآموز باشد، گفت: تنبیه بدنی به عنوان آخرین روش نیز باید در حدی که متناسب با جرم و تخلف دانشآموز باشد هرچند ما معتقد هستیم راههای دیگری برای اصلاح دانشآموز وجود دارد.