مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ازمعرفی شهر گنبدکاووس به عنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی خبر داد و گفت: این شهرستان ظرفیت خوبی درحوزه صنایع دستی استان دارد.
کد خبر: ۳۱۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷ 15 October 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ازمعرفی شهر گنبدکاووس به عنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی خبر داد و گفت: این شهرستان ظرفیت خوبی درحوزه صنایع دستی استان دارد.
 ابراهیم کریمی روز شنبه درجلسه بررسی مسائل برج قابوس شهر گنبدکاووس، اظهار داشت: تنوع اقوام و صنایع دستی مرتبط با آن در گنبدکاووس سبب شد تا این شهر به عنوان پنجمین شهر کشور پس از شهرهای اصفهان، تبریز، مشهد و لاله جین برای نامزدی شهر جهانی صنایع دستی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد شود.
وی گفت: درصورت تصویب این پیشنهاد در سازمان میراث فرهنگی، گنبدکاووس به سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یوسنکو) برای تصویب به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی می شود.
کریمی همچنین از راه اندازی نخستین پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی گلستان در شهر گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: راه اندازی این پایانه صادراتی در کارگروه اشتغال استان نیز تصویب شده است.
وی، ایجاد مرکز تخصصی زیورآلات ترکمن و آغاز عملیات احداث موزه بزرگ گلستان در یک تا دو ماه آینده در گنبدکاووس را از دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی استان در این شهرستان اعلام کرد و ابراز داشت: با پایان یافتن طرح مطالعات موزه بزرگ، عملیات اجرایی این طرح با برگزاری مناقصه آغاز می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین از پیش بینی اختصاص 11 میلیارد ریال اعتبار برای طرح ساماندهی محوطه برج قابوس در شهر گنبدکاووس خبر داد و گفت: علاوه براین طرح احداث سرویس بهداشتی دربخشی از محوطه این برج بزودی آغاز می شود.
کریمی دراین جلسه پیشنهاد کرد، 10 تیرماه سالروز ثبت جهانی برج قابوس در یونسکو به عنوان روز گنبدکاووس نامگذاری شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار