مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان مطالب منتشر شده در رسانه‎ها در خصوص تنبیه بدنی دانش‎آموزان کلاله‎ای‎ را تکذیب کرد و گفت: بررسی‎ها نشان می‎دهد که موضوع تنبیه، تعداد دانش‎آموزان و شکل و نوع تنبیه منتشر شده از رسانه‎ها صحت ندارد.
کد خبر: ۳۱۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 16 October 2016
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان مطالب منتشر شده در رسانه‎ها در خصوص تنبیه بدنی دانش‎آموزان کلاله‎ای‎ را تکذیب کرد و گفت: بررسی‎ها نشان می‎دهد که موضوع تنبیه، تعداد دانش‎آموزان و شکل و نوع تنبیه منتشر شده از رسانه‎ها صحت ندارد.
محمدرضا وطنی بعد از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، در خصوص موضوع تنبیه بدنی تعدادی از دانش‎آموزان مدرسه طالقانی کلاله‎، اظهار داشت: پس از مطرح شدن تنبیه بدنی دانش‎آموزان مدرسه تعطیل بوده که امروز مسؤول حراست آموزش و پرورش در حال بررسی موضوع است.

*موضوع به مداحی دانش‎آموزان ارتباطی نداشت

وی گفت: بر اساس گزارش‎های اولیه که امروز از حراست آموزش و پرورش رسیده موضوع تنبیه در خصوص مداحی و نوحه‎خوانی دانش‎آموزان نبوده و اتفاقاً معلم به سر و صدای بی‎مورد آنها اعتراض کرده و از آنها خواست که ادب روزهای سوگواری سیدالشهدا (ع) را رعایت کنند تا احترام این روزها حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه تعداد دانش‎آموزان پنج نفر نبوده است، افزود: بر اساس بررسی‎های انجام شده تا این لحظه اطلاعات منتشر شده در رسانه‎ها مبنی بر تعداد دانش‎آموزان، موضوع تنبیه و حتی شکل و نوع تنبیه‎ای که نشان داده شد، صحت ندارد و بنده همه آنها را تکذیب می‎کنم.

وطنی با بیان اینکه تنبیه نباید نخستین نسخه و دارو تربیتی دانش‎آموزان باشد، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است تنبیه غیربدنی به عنوان آخرین راهکار و متناسب با تخلف انجام شده به روش صحیح باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در پاسخ به این سؤال که در صورت صحت تنبیه بدنی دانش‎آموزان توسط معلم آموزش و پرورش چه برخوردی با معلم خواهد داشت، یادآور شد: در صورتی که تخلف معلم محرز شود متناسب با تخلف انجام شده با وی برخورد می‎شود که این مسأله امروز در حال بررسی است.

*انتشار این نوع مطالب نشانه ناتوانی رسانه در انجام وظایف است

وی با بیان اینکه رسانه‎ها باید یار و یاور آموزش و پرورش باشند، با انتقاد از عملکرد رسانه‎ها، ابراز داشت: مشکل اصلی آموزش و پرورش تنبیه بدنی نیست؛ از طرفی رسالت اصلی رسانه‎ها نیز نباید انتشار این نوع مطالب باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: فرضاً اگر مسأله تنبیه بدنی دانش‎آموزان کلاله‎ای صحت داشته باشد انتشار و رسانه‎ای کردن این موضوع از سوی رسانه‎ها هنر نبوده بلکه عین بی‎هنری است و نشان‌دهنده آن است که رسانه نمی‎تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

وطنی بیان کرد: در طی سال معلمان زحمات زیادی برای دانش‎آموزان متحمل می‎شوند از این رو جایگاه رسانه باید در تقدیر و قدردانی از زحمات معلمان و انعکاس موفقیت‎های آموزش و پرورش باشد و در کنار آن نیز به نهی مسائل این چنینی بپردازد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار