معاون شبکه بهداشت و درمان کلاله:
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلاله اعلام کرد: 4,2 درصد جمعیت بالای سی سال ساکن در روستاهای این شهرستان مبتلا به دیابت هستند.
کد خبر: ۳۱۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 17 October 2016
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلاله اعلام کرد: 4,2 درصد جمعیت بالای سی سال ساکن در روستاهای این شهرستان مبتلا به دیابت هستند.

شمس الدین کر عصر روز یکشنبه در حمع خانواده های شرکت کننده درجشنواره غذای سالم شهرستان کلاله افزود: آمار یاد شده مربوط به سال 94 می باشد که براساس آمارگیری خانه های بهداشت به دست آمده است.
وی افزود: تلاش می شود تا با برپایی کارگاهای آموزشی ضمن توصیه به مصرف غذاهای کم نمک و کم چرب، مردم را به استفاده بیشتر از میوه و سبزیجات و ماهی ترغیب نماییم.
مسئول واحد بهبود تغذیه جامعه مرکزبهداشت استان گلستان نیز با ابراز خرسندی از استقبال خانواده ها و دانش آموزان دختر از نمایشگاه و جشنواره غذای سالم، ازتشکیل کمپین کاهش بیماری های غیرواگیر در استان گلستان خبر داد 
فرهاد لشگر بلوکی گفت: با توجه به فراوانی بیماری های دیابت، فشارخون، سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی، این کمپین را در استان راه اندازی کردیم تا با همراهی همه بتوانیم الگوی مصرف غذا را تغییر بدهیم.
وی افزود: در نظر داریم سرانه مصرف میوه و سبزی، شیر و لبنیات کم چرب و ماهی را افزایش دهیم و مردم را به فعالیت های بدنی تشویق نمائیم.
مسئول واحد بهبود تغذیه جامعه مرکزبهداشت گلستان با بیان اینکه هم اکنون مردم ایران دو برابر سرانه جهانی نمک و نصف مردم جهان ماهی مصرف می کنند، اظهار داشت: همه تلاش ما براین است که فعالیت های آموزشی را بین زنان و دانش آموزان در جهت تغییر سبک زندگی و الگوی مصرف غذا همچنین افزایش تحرک بدنی، افزایش دهیم.
در این جشنواره به چند بانوی کلاله ای که بر اساس شاخص های تعیین شده غذا تهیه کرده بودند، جوایزی اهدا شد.
شهرستان کلاله با 110هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار