نشست همکاریهای مشترک فی مابین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه نینوای استان گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 17 October 2016
 نشست همکاریهای مشترک فی مابین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه نینوای استان گلستان با حضور دکتر محمدرضا ایمانپور مدیر پژوهشی و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و سرگرد پاسدار اسماعیل مهدیانی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان ، برگزار شد.

مدیر پژوهشی و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این خصوص گفت: این نشست در راستای هم افزایی اندیشه ها و تحقیقات علمی دو مجموعه صورت گرفته و در پی آن دو طرف تفاهم نامه ای امضا کردند که از امکانات و توانمندیهای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و بسیج علمی و فناوری بصورت مشترک برای توسعه استان و حل مشکلات استفاده کنند.

دکتر محمدرضا ایمانپور، بسیج را یکی از مجموعه های عظیم مردمی برشمرد و گفت: بسیج می تواند در حل مشکلات خرد و کلان جامعه تأثیر گذار باشد.

وی در خصوص همکاری با بسیج در تمامی عرصه های علمی و آموزشی و خدمات رسانی استقبال کرد و نقش بسیج را در برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه نقشی مهم و مؤثر دانست.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان در این نشست اظهار کرد: ضرورت دارد در سطح استان ستاد فرماندهی علمی با حضور تمامی مراکز علمی و دانشگاهی راه اندازی شود.

سرگرد پاسدار اسماعیل مهدیانی افزود: لازم است انسجام در بین دستگاه های اجرایی و مراکز علمی در راستای شناسایی مشکلات و مسائل و حل آنها و کمک به مردم انجام شود.

وی به اجرای برنامه های مشترک و همکاری با سایر دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: ما از این برنامه ها استقبال می کنیم و هر برنامه ی علمی که توانایی حل مسأله داشته باشد مورد حمایت بسیج قرارخواهد گرفت.

وی با تاکید بر انجام اردوهای جهادی در آینده ی نزدیک تصریح کرد: همانطور که بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی و سایر رده های بسیج در اردوهای جهادی، محرومیت زدایی و خدمت رسانی فعالیت های ارزنده ای داشته و دارند سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا نیز در راستای برگزاری اردوهای جهادی علمی اقدام می نماید.

وی هدف اصلی این اردوها را حضور نخبگان بسیجی در مناطق محروم و شناسایی مشکلات آن منطقه و ارائه راهکار علمی بر شمرد.

گفتنی است: در پایان جلسه مقرر شد جهت حصول نتیجه و کاربردی شدن تفاهم نامه، کارشناسان دو مجموعه در جلسات مجزا موضوعات را عملی کرده و همچنین تصمیم گرفته شد نیازهای تحقیقاتی استان را الویت بندی و جهت حل آنها تلاش شود.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار