آیت الله نورمفیدی:
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بسیار بزرگ دانستن خطر جریان های تکفیری که به دنبال برکندن بنیان اسلام هستند، از علمای اسلام اعم از شیعه و سنی خواست با شجاعت از دین اسلام در برابر تکفیری ها دفاع کنند.
کد خبر: ۳۱۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 19 October 2016
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بسیار بزرگ دانستن خطر جریان های تکفیری که به دنبال برکندن بنیان اسلام هستند، از علمای اسلام اعم از شیعه و سنی خواست با شجاعت از دین اسلام در برابر تکفیری ها دفاع کنند.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز چهارشنبه در همایش پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام در گنبدکاووس تصریح کرد: جنایاتی که جریان های انحرافی و تکفیری انجام می دهند آبروی اسلام را از بین برده است و بر علمای اسلام است که از دین اسلام در برابر اقدامات این جریان دفاع کنند.
وی گفت: جنایاتی که جربان تکفیری به نام اسلام انجام می دهد در تاریخ اسلام سابقه ندارد و هر کس این جنایات را می بیند از اسلام بیزار می شود.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: امروز امت اسلام بویژه علمای آن اعم از شیعه و سنی باید با حفظ وحدت و همدلی در برابر اندیشه های انحرافی این جریان بایستند و اگر هرکس کوتاهی کند، معصیت اعظم انجام داده است.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: علمای اسلام باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی، فقط به دنبال دفاع از اسلام باشند که امروز جریان انحرافی و تکفیری با حمایت دنیای کفر و استکبار جهانی، درحال برکندن بنیان آن هستند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: خداوند متعال مسولیت بزرگی را بر دوش امت اسلام قرار داده و آن نجات کل بشریت است و ار این حیث رسالت سنگینی متوجه امت اسلام و علمای آن است.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: بدون شک پشت پرده حمایت از جریان های تکفیری، استکبار جهانی ایستاده و اگر غیر از این فکر کنیم، ساده اندیشی است.
وی بابیان اینکه حمله به عقاید اسلامی و حمله به شخصیت نبی مکرم اسلام درسال های گذشته از سوی دشمنان صورت گرفته است، گفت: این اقدامان ناشی از ترس دشمنان به خاطر گسترش اسلام بود.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: امروز علمای اسلام باید مراقب جوانان باشند و آنان را آگاه کنند تا جریان های تکفیری آنان را صید نکنند و همه تلاش کنیم و چهره نورانی اسلام را از اندیشه پلید تکفیری پاک کنیم.
همایش پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام روز چهارشنبه با پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی در باشگاه فرهنگیان گنبدکاووس در شرق استان گلستان با حضور علمای اهل سنت و شیعه این استان، معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور و معاون ارتباطات و بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری آغاز شد.
گفتنی است ، برگزاری نشست در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با حضور طلاب خواهر و برادر و کارگاه بصیرتی ویژه طلاب و ائمه جمعه اهل سنت در روز پنجشنبه از دیگر برنامه های این همایش دو روزه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار