صبح امروز با حضور فرماندار برگزار شد:
صبح امروز چهارشنبه 28 مهرماه، مراسم افتتاحیه عملیات میدانی و حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 شهرستان با حضور "الیاس هیوه چی" فرماندار، " برگزار گردید.
کد خبر: ۳۱۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 19 October 2016
 صبح امروز چهارشنبه 28 مهرماه، مراسم افتتاحیه عملیات میدانی و حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 شهرستان با حضور "الیاس هیوه چی" فرماندار، "علی اکبر قجری" معاون فرماندار، بخشداران مرکزی و وشمگیر،شهرداران و همچنین کارشناسان مسئول فنی و اجرایی و مأمورین سرشماری در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آق قلا برگزار گردید.

"الیاس هیوه چی"در این مراسم با تبیین اهمیت ارائه آمار و اطلاعات برای تدوین برنامه توسعه و قانون بودجه سالیانه به اهمیت مشارکت در سرشماری اینترنتی اشاره کرد و به مأمورین سرشماری درخصوص دقت در اخذ، ثبت و انتقال آمار توصیه لازم را ارائه نمود.

 فرماندار شهرستان آق قلا خطاب به مسئولین سرشماری تصریح کرد: همه شما مجریان سرشماری هستید اطلاعات و آمار پایه و اساس برنامه ریزی در کشور است و برنامه ریزی هم پایه و اساس مدیریت می باشد.اگر قرار است مدیریت خوبی باشد و بازخورد این مدیریت،خدمات مناسب برای مردم باشد مردم رضایتمندی خوبی از نظام و حکومت داشته باشند لازمه این کار این است که آمار و اطلاعات دقیق وجود داشته باشد .

 رئیس ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان آق قلا بیان داشت :یکی از بزرگترین پایه های آماری و منابع آماری در کشور آمارهایی هست که در سرشماری نفوس و مسکن توسط افراد متخصص جمع آوری و در اختیار مرکز آمار قرار می گیرد در طول دوره کاری ما پس از یک سرشماری تا دوره سر شماری بعدی هر اقدامی که انجام می شود اساس آن سرشماری است.هر گونه خدمات زیر ساختی و حمایتی و توسعه ای در منطقه انجام می شود بر اساس اطلاعات و آمار سرشماری است.

 این مقام مسئول در شهرستان اذعان داشت:امانت داری در اطلاعات و آمار و صداقت در جریان سرشماری و دقت و پیگیر بودن و جدیت در جمع آوری اطلاعات پایه و اساس اقداماتی است که نظام ما انجام می دهد.

 وی خوشرویی و خوش خلقی و صعه صدر را اساس این کار دانست و خطاب به ماموران سرشماری تاکید کرد:هنگام مراجعه به منازل با روی خوش و اخلاق زیبا با سعه ی صدر و حوصله اطلاعات لازم را از شهروندان دریافت نمایند.

 ایشان با بیان این که اطلاعات سرشماری کاملا محرمانه و سری است یادآور شد:ضروری است ماموران سرشماری نسبت به این موضوع دقت لازم را در نظر گرفته و به هیچ عنوان تحت تاثیر حواشی احتمالی قرار نگرفته و دریافت و ثبت آمار و اطلاعات واقعی و مستند را مبنای فعالیت خود قرار دهند.

 "هیوه چی" با اعلام اینکه 115 حوزه آماری در سطح شهرستان وجود دارد که 36نفر مامور آمار گیری و 7 کارشناس بصورت حضوری از مورخه 28/07/95 بمدت یکماه فعالیت خود را آغاز می کنند،تاکید داشت :برنامه ریزی درست در آینده مستلزم جمع آوری اطلاعات دقیق و بهینه است که بخشی از این هدف با دقت و حوصله آمارگیران در جمع آوری اطلاعات میسر می شود.

 لازم به ذکر است سرشماری حضوری نفوس و مسکن از 25 مهر تا 25 آبان ماه برگزار می شود، این در حالیست که سرشماری اینترنتی نیز تا 30 مهرماه تمدید شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار