مدیرکل ثبت احوال اعلام کرد:
مدیرکل ثبت احوال گلستان جمعیت این استان را تا پایان مهر 1395 تعداد یک میلیون و 929 هزارو 308 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار برپایه آمار سرشماری 1390 و با احتساب ولادت ها، کسر وفات ها و بدون محاسبه مهاجرت ها می باشد.
کد خبر: ۳۳۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 21 November 2016
 مدیرکل ثبت احوال گلستان جمعیت این استان را تا پایان مهر 1395 تعداد یک میلیون و 929 هزارو 308 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار برپایه آمار سرشماری 1390 و با احتساب ولادت ها، کسر وفات ها و بدون محاسبه مهاجرت ها می باشد.

 حسن وفایی روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری ثبت احوال استان گلستان در گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: آمار دقیق جمعیت این استان نیز پس از پایان سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال اعلام می شود.
وی به آمار وقایع حیاتی چهارگانه (ولادت، وفات، طلاق و ازدواج) گلستان از ابتدای امسال تا پایان مهر اشاره کرد و افزود: دراین مدت 24 هزارو 858 واقعه ولادت در استان ثبت شده که به طور متوسط در هر شبانه روز 115 واقعه ولادت ثبت می شود.
وفایی، تعداد وفات ها در استان گلستان را نیز در مدت ذکر شده بالا، چهار هزار و 863 واقعه اعلام کرد و اظهار داشت: در مجموع آمار ولادت ها، حدود پنج درصد و آمار وفات ها حدود سه درصد درمقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی همچنین با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در گلستان، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، تعداد 11 هزارو 971 واقعه ازدواج و دو هزارو 223 واقعه طلاق دراستان ثبت شده که بر این اساس به طور میانگین در هر شبانه روز 45 ازدواج و هفت طلاق رخ می دهد.
مدیرکل ثبت احوال گلستان یادآور شد: درحال حاضر به ازای هر پنج و یک دهم ازدواج یک واقعه طلاق در گلستان ثبت می شود.
وفایی به طرح صدور کارت هوشمند ملی و تعویض شناسنامه های قدیمی در گلستان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 94 تا پایان آبان ماه امسال درمجموع 435 هزارو 559 فقره درخواست مردمی برای صدور کارت هوشمند ملی دریافت شده است.
وی افزود: تاکنون 266 هزارو 427 فقره کارت هوشمند ملی صادر شده که 244 هزارو 26 فقره آن به شهروندان متقاضی تحویل شده و با رفع مشکل واردات کارت خام، صدور کارت هوشمند ملی شتاب بیشتری به خود گرفته است.
وفایی اضافه کرد: از ابتدای خرداد امسال تا پایان آبان نیز تعداد 39 هزارو 923 جلد شناسنامه قدیمی توسط ادارات ثبت احوال استان گلستان تعویض شده که این رقم باید تا پایان امسال به 72 هزار جلد برسد.
وی تصریح کرد: برای تعویض شناسنامه قدیمی، افراد می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ارائه درخواست اقدام نمایند.
مدیرکل ثبت احوال گلستان همچنین با تاکید برضرورت ثبت بموقع وقایع حیاتی توسط مردم، گفت: این اقدام یک تکلیف قانونی است و در صورتی که بموقع انجام نشود، برخی جرائم و مجازات های پیش بینی شده توسط مراجع قضایی اعمال می شود.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه برخی معاونین و کارشناسان اداره کل ثبت احوال گلستان و نیز روسای ادارات تابعه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار