استاندار گلستان در جلسه کاگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت مباحث رفع موانع تولید اظهار کرد: همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات رونق تولید خوب بوده است و انصافاً اقدامات آنها در راستای اعطای تسهیلات جای تقدیر دارد.
کد خبر: ۳۳۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ 23 November 2016
 استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت مباحث رفع موانع تولید اظهار کرد: همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات رونق تولید مناسب بوده است و انصافاً اقدامات آنها در راستای اعطای تسهیلات جای تقدیر دارد.

دکتر حسن صادقلو در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید نسبت به مباحث رونق تولید و اقتصادی مقاومتی حساسیت داشته باشند،چراکه ارزیابی سال 95 بر اساس اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی با بیان اهمیت رصد واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید، یادآور شد: واحدهای تولیدی باید از این تسهیلات در جهت رفع تعطیلی و حفظ تولید موجود و همچنین افزایش تولید و اشتغال استفاده کنند و به هیچ عنوان کاهش تولید در برخی واحد های تولیدی قابل پذیرش نیست.

وی افزود: بانک ها تمامی پرونده های واحدهای تولیدی را تا پایان آذر تعیین تکلیف کنند و وضعیت واحدهایی که قابلیت دریافت تسهیلات را دارند و آنهایی که حائز شرایط دریافت تسهیلات نیستند را مشخص نمایند.

استاندار گلستان همچنین نسبت به وضعیت واحدهایی که توسط بانک ها تملک شده اند ابراز نگرانی کرد و گفت: باید واحد های تملک شده تعیین تکلیف شوند و حضور حوزه های نظارتی در این زمینه ضروری است.

دکتر صادقلو خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید در استان تعیین تکلیف شود همین واحدهای تملک شده توسط بانک هاست و باید تیمی از سوی صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی ضمن بازدید از آخرین وضعیت آنها، مطالبه گری لازم را داشته باشند.

همچنین در بیست و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان،ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اعطای تسهیلات به واحد های تولیدی استان، گفت: تاکنون 323میلیارد تومان در راستای رونق تولید و 192 میلیارد تومان بصورت مستقیم تسهیلات از سوی بانک به واحدهای تولیدی ارائه شده و در مجموع 479 واحد تولیدی استان از 515 میلیارد تومان تسهیلات در سالجاری بهره برده اند.

حسینقلی قوانلو افزود: گلستان پس از استان های فارس، اصفهان و گیلان رتبه چهارم کشور در اعطای تسهیلات را به خود اختصاص داده و 5.28 درصد تسهیلات دریافتی به واحدهای تولیدی گلستان مربوط می شود.

وی یادآور شد: تا کنون از 55 واحد تولیدی دریافت کننده تسهیلات بازدید شده که در آنها 307 نفر اشتغال جدید ایجاد شده است.

لازم به ذکر است در این جلسه مشکلات 3 واحد تولیدی سیمان پیوند، شرکت دیلمان و شرکت روژان صنعت مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت رفع مسائل آنها صادر شد.

گفتنی است در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک های استان به ارائه دیدگاه ها، نظرات و گزارش اقدامات خود در راستای رفع موانع تولید پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار