نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان:
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه عصمت گرگان حاضر و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر پاسخگوی سوالات آنها شد.
کد خبر: ۳۳۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 23 November 2016
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه عصمت گرگان حاضر و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر پاسخگوی سوالات آنها شد.

آیت الله نور مفیدی در ابتدای این دیدار، گفت: امیدوارم در تمام مراحل زندگی حضرت زینب (س) را سرمشق خود قرار دهید چرا که حضرت زینب همان کسی است که بعد از حادثه کربلا آبروی ظلم و جنایت را برد و امیدوارم سرمشق زندگی تان به جای هنرپیشه های غربی این بانوی بزرگوار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی افراد نماز اول وقت می خوانند اما به شئونات اسلامی توجه نمی کنند، گفت: در قرآن هم به این مسئله  اشاره شده است که برخی می گویند ما بعضی تکالیف را قبول داریم و برخی را قبول نداریم که این درست نیست و اشتباه است چراکه هرکسی به نماز اول وقت اهمیت می دهد باید به سایر مسائل دینی هم اهمیت دهد.

آیت الله نورمفیدی در پاسخ به سوال دانش آموزی که نظرشان را نسبت به فضای مجازی پرسیده بود، گفت: فضای مجازی فضایی است که می توان با استفاده درست از آن بهره های زیادی برد مانند کسب اطلاعات جدید، تفریح مناسب و یا معرفی ورزش یا هنری جدید اما اگر از این فضا سوءاستفاده شود متاسفانه آثار مخربی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: متاسفانه مدیریت فضای مجازی عمدتا   دست شرکت های  آمریکا و رژیم صهیونیستی است و در اختیار خود ما نیست این مثل این می ماند که مکان خوبی مانند این مدرسه به دست آمریکایی ها سپرد شود تا با فرهنگ خودشان آن را اداره کنند.

آیت الله نور مفیدی در مورد گفتگو با نامحرم در فضای مجازی اظهار کرد: یکی از فسادها در فضای مجازی گفتگو با نامحرم است که باعث بروز اختلافاتی در خانواده ها می شود، افرادی که از این طریق ارتباط برقرار می کنند نوعا در پی سو استفاده هستند؛ حتی ازدواج هایی هم که از این طریق انجام می شود مستحکم نیست.

وی در رابطه با این سوال که نظر شخصی شان دررابطه با کشور سوریه ومدافعان حرم چیست، گفت: سوریه کشوری است که در زمان  دفاع مقدس ما به کمک احتیاج داشتیم هم پیمان ما بوده است و در مقابل اعراب از ما دفاع کرد و در این زمینه حقی به گردن ما دارد.

وی افزود: بر طبق تعالیم اسلامی اگر به به کشور اسلامی حمله شود دیگران باید به کمک آن کشور بشتابند و از مردم آن  کشور دفاع کرد اگر امروز مشکلاتی برای سوریه به وجود آمده ومی خواهند بشار اسد را حذف کنند تنها دلیلش آمریکاست زیرا او  و پدرش در مقابل اسرائیل ایستادگی کردند و جبهه مقاومت را در این کشور تشکیل دادند.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: اگر امروز ما به کشور سوریه و عراق کمک نکنیم و با داعش نجنگیم آنان به داخل کشور ما حمله می کنند و ما مجبوریم داخل خاک خودمان با آنها بجنگیم.

نماینده ولی فقیه دراستان تصریح کرد: یکی از برکات حضور مدافعان حرم در سوریه امنیت امروز کشور است.به علاوه حرم حضرت زینب (س) در این کشور واقع شده است و ما بر طبق وظیفه دینی باید از حرم اهل بیت (ع) محافظت کنیم.

نماینده مردم استان درمجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از گردنبندی که نماد هخامنشی و کوروش است، ایرادی دارد یا خیر اظهار کرد: شایسته است ما به عنوان مسلمان از الگوها و نمادهای اسلامی مانند نام ائمه اطهار (ع) استفاده کنیم .

وی گفت: گاندی به عنوان رهبر هندوستان یکی از افتخاراتش این بود که ایده آزادی هندوستان از مستعمره انگلیس را از امام حسین (ع) فرا گرفته و به همین دلیل قیام کرد تا هندوستان را نجات دهد؛ اکنون با اینکه اکثر مردم هندوستان هندو هستند اما روزهای تاسوعا و عاشورا را تعطیل می کنند.

آیت الله نور مفیدی در پاسخ به سوالی در رابطه با علت تورم، گرانی و فساد مالی کشور گفت: اکنون تورم در کشور کنترل شده است ولی متاسفانه گرفتار رکود هستیم اما این روزها تمام هم و غم رهبری و مسئولان این است که اقتصاد ما به بیرون متکی نباشد و روی پای خودمان بایستیم.

وی تاکید کرد: اگر ما می خواهیم از تولید داخل حمایت شود باید جنس هایی مرغوب تولید کنیم تا توانایی رقابت با اجناس خارجی را داشته باشد و مردم هم باید در این زمینه وارد عمل شوند و از تولیدات داخل استفاده کنند.

امام جمعه گرگان بیان کرد: متاسفانه مردم ما فکر می کنند اشتغال تنها در دستگاه های دولتی میسر است و این کاملا اشتباه است به عنوان مثال کشوری مانند ژاپن با ۱۲۰ میلیون جمعیت تنها ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار کارمند دارد.

آیت الله نورمفیدی در پاسخ به این سوال که آیا شما بر عملکرد مسئولان استانی نظارت دارید؟، گفت: نماینده سازمان بازرسی کشور در اینجا مستقر است و این سازمان وظیفه نظارت بر مسئولان و سازمانها  را برعهده دارد اما  من هر جا احساس کنم نیاز به تذکر است تذکر میدهم و در قالب امر به معروف و نهی از منکر مواخذه می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که علت شک در نماز چیست، اظهار کرد: اگر دانش آموزی برای امتحان خوب مطالعه کرده باشد در پاسخ به سوالات دچار شبهه نمی شود ، نماز هم همینگونه است اگر کسی با توجه و از صمیم قلب نماز بخواند هیچگاه دچار شک و تردید نمی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار