آیت الله عبدالجواد ابراهیمی فر استاد حوزه و دانشگاه:
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت تکریم شهدا درجامعه به عنوان میراث نبی مکرم اسلام (ص) و امیرالمومنین علی (ع )گفت: جامعه نباید ره آورد و ادبیات شهدا را فراموش کند آیت الله عبدالجواد ابراهیمی فر در یادواره 500 شهید والامقام گنبدکاووس و وداع با شهید گمنام که قرار است در این شهر به خاک سپرده شود، اظهار داشت: شهدا سند افتخار و مایه خیر و برکت ملت ایران هستند.
کد خبر: ۳۳۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 27 November 2016
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت تکریم شهدا درجامعه به عنوان میراث نبی مکرم اسلام (ص) و امیرالمومنین علی (ع )گفت: جامعه نباید ره آورد و ادبیات شهدا را فراموش کند.

آیت الله عبدالجواد ابراهیمی فر در یادواره 500 شهید والامقام گنبدکاووس و وداع با شهید گمنام که قرار است در این شهر به خاک سپرده شود، اظهار داشت: شهدا سند افتخار و مایه خیر و برکت ملت ایران هستند.

وی، عزت و سربلندی جامعه اسلامی، فراهم کردن زمینه برای پیاده سازی احکام الهی و زنده کردن تمدن بزرگ اسلامی را سه ره آورد شهدا دانست و افزود: شهدا برای تحقق این آرمان ها از همه هستی خویش گذشتند.

آیت الله ابراهیمی فر بر ضرورت پاسداری از آرمان های شهدا از سوی همه اقشار جامعه تاکید کرد و گفت: امروز دشمنان با دسیسه های مختلف در صدد آسیب رساندن به آرمان های شهدا هستند و برای دفاع از آرمان های شهدا، نباید ادبیات این عزیران و امام راحل فراموش شود.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی و شکسته شدن ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب، تمدن اسلام زنده شد و دشمنان از آن زمان با بسیج همه امکانات به دنبال ضربه زدن به این تمدن برآمده اند. 

آیت الله ابراهیمی فر گفت: تمدن بزرگ اسلامی درحوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برای کل بشریت برنامه دارد و دشمنان با درک این موضوع به دنبال ضربه زدن به آن هستند. 

وی افزود: باید آرمان های شهدا را حفظ و آن را به نسل آینده منتقل کنیم تا این آرمان ها دچار فراموشی نشود.

آیت الله ابراهیمی فر همچنین دو واژه مستضعف و مستکبر را دارای بیشترین فراوانی در ادبیات شهدا و امام راحل دانست و اضافه کرد: امروز به جای این دو واژه، عبارت آسیب پذیر و زیاده خواهی مطرح می شود که بار ارزشی و فرهنگی کمتری دارد.

وی تصریح کرد: معنی واژه مستضعف یعنی کسی که باوجود استعداد به ضعف کشیده شده است و معنی مستکبر نیز برتری خواه است که برای رقیب اش هیچ شان و منزلتی قائل نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار