فرمانده انتظامي استان خبر داد:
فرمانده انتظامي استان از دستگيري جاعل كلاهبردار كه با استفاده از مدارك شخصي ديگران اقدام به افتتاح حساب و دريافت دسته چك و خرج كردن آن در بازار كرده بود خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 27 November 2016
فرمانده انتظامي استان از دستگيري جاعل كلاهبردار كه با استفاده از مدارك شخصي ديگران اقدام به افتتاح حساب و دريافت دسته چك و خرج كردن آن در بازار كرده بود خبر داد.

سردار "علي اكبر جاويدان" در خصوص جزئيات اين خبر گفت: در پي ارجاع پرونده كلاهبرداري از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان گرگان با موضوع دادخواهي يكي از شهروندان مبني بر اينكه فرد ناشناسي با استفاده از مدارك وي اقدام به افتتاح حساب جاري و دريافت دسته چك كرده بود، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي گفت: با برگشت خوردن چك‌هاي خرج شده در بازار توسط تعدادي از شهروندان و حكم جلب شهروند توسط مراجع قضائي پرونده به صورت ويژه و با جديت توسط ماموران پليس آگاهي پيگيري شد.

اين مقام ارشد انتظامي استان ادامه داد: با استعلام از بانك صادر كننده چك و تجزيه و تحليل ماموران اداره تشخيص هويت پليس آگاهي مشخص شد افتتاح حساب با مدارك جعلي صورت گرفته و شهروند مورد نظر در اين رابطه مرتكب تخلفي نشده است.

وي اضافه كرد: در همين راستا در پي اعلام فرد شاكي كه مظنون به كسي نمي‌باشد، اقدامات گسترده ماموران پليس آگاهي در جهت شناسايي و دستگيري فرد جاعل آغاز و با راهنمايي تعدادي از شكات چهره متهم توسط ماموران شناسايي و تلاش در جهت دستگيري وي آغاز شد.

فرمانده انتظامي گلستان تصريح كرد: تحقيقات نشان داد متهم فردي سابقه‌دار و تحت تعقيب مراجع قضائي و مدتي است كه حتي از خانواده خود نيز طرد شده است.

وي بيان داشت: با هماهنگي مراجع قضائي مخفيگاه وي شناسايي و متهم طي يك عمليات هدفمند پليسي دستگير و جهت تحقيقات به پليس آگاهي منتقل شد.

سردار جاويدان ابراز داشت: در تحقيقات تخصصي به عمل آمده و با ارائه شواهد و مدارك از سوي ماموران متهم چاره‌اي جزء اعتراف نداشت و به افتتاح حساب و صدور دسته چك از بانك‌ها با استفاده از مدارك و اسناد هويتي ديگر افراد اعتراف كرد.

فرمانده انتظامي گلستان گفت: تاكنون بيش از ده شاكي كه متهم مورد نظر با صدور دسته چك جعلي اقدام به خريد از آنان كرده بود شناسايي شدند.

سردار جاويدان مبلغ كلاهبرداري صورت گرفته را بيش از يك ميليارد و يكصد ميليون ريال اعلام و خاطرنشان كرد: تحقيقات تكميلي در اين خصوص همچنان ادامه دارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار