نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان:
آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در دیداری با حضور خانواده شهدای 5 آذر گرگان، اظهار کرد: معمولا جوامع بشری روزهایی دارند که در آن حوادثی مهم برای آن ملت رخ داده و این روز باعث می شود آن ملت با تاریخ خود پیوند بخورد و ملت توجه داشته باشند چه سرگذشتی داشته اند و امروز در چه شرایطی هستند.
کد خبر: ۳۳۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 27 November 2016
 آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در دیداری با حضور خانواده شهدای 5آذر گرگان، اظهار کرد: معمولا جوامع بشری روزهایی دارند که در آن حوادثی مهم برای آن ملت رخ داده و این روز باعث می شود آن ملت با تاریخ خود پیوند بخورد و ملت توجه داشته باشند چه سرگذشتی داشته اند و امروز در چه شرایطی هستند.

وی افزود: خداوند به موسی فرمود که به قوم خود یوم الله را به یاد بیاور تا قوم بنی اسرائیل بداند و به خاطر بیاورد که چه بر سرش گذشت.

امام جمعه گرگان گفت: اگر انسان گذشته خود را فراموش کند و یادش برود که برای آنچه به دست آورده چه گذشته ای را تجربه کرده است، قدر آنچه به دست آورده را نمی داند و این خود بلای بزرگی است.

وی با یادآوری فرموده خدا به موسی برای یادآوری ایام الله به بنی اسرائیل، گفت: آنچه خداوند می گوید بر این است که فراموش نکنیم چه بوده ایم و چه شده ایم.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: باید بدانیم کشور ما چه شرایطی را پشت سر گذاشته است ما مانند تکه لقمه ای بودیم که گاهی در اختیار آمریکا و گاهی در اختیار انگلیس بود و حتی آن ها برای کشور ما تصمیم گیری می کردند.

وی اضافه کرد: آن زمان بر سر کشور ما حتی بین خودشان دعوا می کردند و مسئولان ما هم هیچ اراده ای نداشتند، بلکه مثل عروسک خیمه شب بازی دستورات آن ها را اجرا می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، اظهار کرد: کشور ما امروز روی پای خودش ایستاده است و کسی نیست برای ما تصمیم بگیرد و خودمان برای سرنوشت کشور تصمیم می گیریم.
وی ادامه داد: در گذشته 100درصد وابسته بودیم ولی امروز مستقل هستیم و روی پای خودمان در حال پیشرفت هستیم.

وی با تاکید بر این که پیشرفت انواع مختلف دارد، گفت: برخی کشورهای کوچک عربی منطقه هم مدعی پیشرفت هستند ولی همه چیز آن ها وابسته به غرب است و از دیگر کشورها به دست آورده اند اما ما با توانمندی خودمان پیشرفت کرده ایم.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: گاهی برخی می گویند که این پیشرفت ها دروغ است، اما این حرف ها بی انصافی است زیرا در حوزه های بسیاری مانند نانو، هوافضا و همین مساله هسته ای پیشرفت کرده ایم و این پیشرفت ما آمریکا را پای میز مذاکره نشاند.

وی ادامه داد: امروز با دستاوردهای بسیار مقابل 6 کشور نشسته ایم و با آن ها مذاکره می کنیم و این نشان دهنده توانمندی های داخلی کشور است.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که اگر این خط ادامه پیدا کند مشکلات حل می شود، گفت: در کشور مشکلاتی مانند رکود اقتصادی و بی کاری داریم اما آنچه زیربنا و اساس توسعه محسوب می شود را دارا هستیم و آن استقلال کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان وحدت را تنها راه عملی خنثی شدن توطئه های دشمن بیان کرد و گفت: نباید اصول کشور را به خاطر مشکلات موجود زیر سوال برد.

وی در ادامه با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی، اضافه کرد: تمام کشور در پیروزی انقلاب سهم داشت. استان ما هم مانند سایر نقاط کشور از ابتدا همراه انقلاب بود و این همراهی در گرگان، در روز 5 آذر به اوج خود رسید زیرا  14 شهید و بیش از 100 زخمی تقدیم انقلاب شد.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: باید سعی شود این وقایع تاریخی و حماسی در ذهن ملت ثبت شود و باقی بماند.

در ادامه این نشست، تعدادی از بازماندگان حادثه 5آذر و خانواده شهدا آن روز به بیان خاطرات خود از حادثه 5 آذر گرگان پرداختند.گفتنی است، از سال 95 حادثه 5 آذر گرگان به عنوان یک رخداد موثر در شکل گیری انقلاب، توسط شورای انقلاب فرهنگی در تقویم کشور ثبت شد.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار