حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان و آق قلا گفت: برخی از وقف های خیران نیک اندیش منطقه متناسب با نیاز روز جامعه نیست و باید در این حوزه فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۳۳۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 27 November 2016
حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد امروز یکشنبه به مناسبت گرامی داشت روز وقف در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار داشت: اکنون وقف در حوزه حمایت از ایتام، درمان، قرآن، حضرت زهرا(س)، امام صادق (ع)، ازدواج جوانان در اولویت نیازهای جامعه است.

به گفته وی؛ خیران نیک اندیش در این منطقه قبل از وقف اموال خود با اداره اوقاف و امور خیریه تماس داشته و از مشاوره کارشناسان برای وقف استفاده کنند.

وی افزود: اکنون 80 درصد از موقوفه های شهرستان گرگان با نیت عزاداری امام حسین (ع) و اطعام دهی به عزاداران سید الشهدا می باشد.

رئیس اوقاف گرگان و آق قلا اضافه کرد که در این 2 شهرستان، دو هزار و هشت موقوفه با افزون بر 53 هزار رقبه و 46 امامزاده وجود دارد.

* اوقاف گرگان آماده استقبال از سرمایه گذاران

حجت الاسلام مهدوی راد با اشاره به برنامه تبدیل موقوفه های این شهرستان به وقف های درآمدزا، گفت: اکنون این اداره 10 موقوفه را در شهر گرگان برای معرفی به سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری آماده کرده است.

وی افزود: این موقوفه ها بیشتر زمین در شهر گرگان است که برای ایجاد واحدهای مسکونی و تجاری، کار امکان سنجی و نقشه برداری آن انجام شد.

به گفته وی؛ سرمایه گذاران برای اطلاع بیشتر در خصوص سرمایه گذاری در موقوفه های شهر گرگان می توانند از اداره اوقاف و امور خیریه پیگیری کنند.

وی همچنین از ارزش گذاری 28هزار رقبه مرکز گلستان و انجام طرح 'جی آی اس'(موقعیت سنجی) بیش از 6 هزار موقوفه 2 شهرستان گرگان و آق قلا برای سرمایه گذاری و استفاده بهینه از این اموال وقفی خبر داد.

رئیس اوقاف گرگان و آق قلا با بیان این که برنامه های گرامی داشت وقف امسال از هفتم آذر به مدت 10 روز برگزار می شود، افزود: این اداره حدود 24 ویژه برنامه را به منظور گسترش فرهنگ وقف در میان آحاد جامعه تدارک دیده است.

وی؛ نواختن زنگ وقف، برپایی یادواره شهدا، همایش وقف و قرآن، تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله و قرائت زیارت از بعید، همایش وقف با حضور روحانیان، همایش خانوادگی خدام بقاع متبرکه و همایش مداحان را از جمله ویژه برنامه های گرامی داشت وقف در این 2 شهرستان برشمرد.

گرگان به عنوان مرکز گلستان بیشترین موقوفه و رقبه را در میان 14 شهرستان استان دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار