مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان:
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان 97 درصد واحدهای حوزه صنایع استان را کوچک و متوسط بیان کرد و گفت: بسیاری از این صنایع در گلستان توانایی تولید محصولات صادراتی را دارند.
کد خبر: ۳۳۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 29 November 2016
 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان 97 درصد واحدهای حوزه صنایع استان را کوچک و متوسط بیان کرد و گفت: بسیاری از این صنایع در گلستان توانایی تولید محصولات صادراتی را دارند.

 حجت اله خلیل زاده روز سه شنبه اظهار داشت: شناسایی این واحدها و انجام مطالعات برای یافتن بازارهای خارجی و بررسی شبکه‌های مویرگی توزیع در بازار داخلی بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارد.
وی بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی استان را مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیان کرد و افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ارائه خدمات به واحدهای کوچک در 2 بخش زیرساختی و نرم افزاری را برعهده دارد.
به گزارش ایرنا در گلستان 23 شهرک صنعتی فعالیت دارد که سرمایه گذاران تاکنون در 21 شهرک و نواحی صنعتی آن مستقر شده اند، در استان 650 واحد بهره بردار در این شهرک ها با ظرفیت اسمی اشتغال 12 هزار نفر فعالیت دارند. 
خلیل زاده با بیان این ‌که برای آموزش واحدهای صنعتی کوچک از ظرفیت شرکت‌های آموزشی بهره گیری می‌شود، افزود: آموزش‌های تخصصی از طریق واحدهای آموزشی و شرکت‌های مشاوره‌ای که براساس فراخوان انتخاب شده اند، ارائه می‌شود.
به گفته وی؛ بخشی از آموزش‌ها نیز برای افزایش مهارت است که درجهت رفع مشکلات واحدها و بنگاه‌های کوچک صنعتی موثرمی باشد.
وی ادامه داد: در این دوره ها، صاحبان صنایع با روش‌های جدید تولید، آخرین فناوری ها، قوانین کار، تأمین اجتماعی و امور مالیاتی آشنا می شوند و نیز به آنان کمک می شود که قیمت تمام شده محصول را کاهش داده و بازارهای صادراتی را نیز شناسایی کنند.
خلیل زاده؛ برگزاری دوره‌های آموزشی را در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دانست که شاخص‌هایی از جمله آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی، مشاوره ای، مدیریتی درآن مد نظر بوده و تا پایان امسال برگزاری آن ادامه دارد.

* برخورداری ۱۸ واحد صنعتی شهرک های صنعتی گلستان از تشویق و تخفیف
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان از برخورداری ۱۸ واحد صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان از دستورالعمل تشویقات و تخفیفات خبر داد و گفت: این تعداد طی مدت چهارماه زمان تعیین شده از این امکان بهره مند شدند و طبق مراجعه متقاضیان واحدهای صنعتی،۹۰ درصد جرایم این واحدها معادل چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بخشیده شد.
وی از تمدید دستورالعمل اعطای مشوقات به واحدهای صنعتی و صنفی( تولید، توزیعی و خدماتی) تا پایان سال ۹۵ در حوزه شهرک ها و نواحی صنعتی خبر داد.

**دسترسی ۸۸ درصد واحدهای صنعتی گلستان به تصفیه خانه فاضلاب
مدیرعامل شهرک های گلستان گفت: ۸۸ درصد واحدهای صنعتی در حال بهره برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به تصفیه خانه فاضلاب دسترسی دارند. 
تاکنون ۱۱ تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان افتتاح شده، مطالعات احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی کردکوی و ناحیه صنعتی دهنه به پایان رسیده و توسعه تصفیه خانه شهرک های صنعتی مینودشت و بندرگز نیز در دستور کار است، همچنین به ۱۹ شهرک صنعتی گازرسانی شده و ۲۰ شهرک از خدمات مخابرات برخوردارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار