مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان:
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: 72 میلیارد و 50 میلیون ریال مطالبات کشاورزان استان از بابت آفتابگردان تحویلی در سال زراعی جاری، به آنان پرداخت شد. مطالبات کشاورزان گلستان بابت آفتابگردان پرداخت شد
کد خبر: ۳۳۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 29 November 2016
 مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: 72 میلیارد و 50 میلیون ریال مطالبات کشاورزان استان از بابت آفتابگردان تحویلی در سال زراعی جاری، به آنان پرداخت شد.
مطالبات کشاورزان گلستان بابت آفتابگردان پرداخت شد
حمیدرضا علی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: شرکت امسال سه هزار و 150 تن دانه آفتابگردان از کشاورزان استان خریداری کرده است. 
به گفته وی؛ امسال چهار مرکز خرید تضمینی دانه آفتابگردان در بندرترکمن، گرگان، گنبدکاووس و انبار الوم از توابع آق قلا فعال بود که هر کیلوگرم دانه روغنی آفتابگردان را 24هزار و 444 ریال طبق نرخ تعیین شده از سوی شورای اقتصاد در سال 95خریداری کردند. 
طبق گزارش جهادکشاورزی گلستان چهار هزار و 350 هکتار زمین این استان به کشت کشت آفتابگردان اختصاص داشت. 
آفتابگردان گیاهی یک ساله از خانواده گل ستاره ای ها است که تا حدود سه متر رشد می کند و از دانه آن روغن خوراکی استحصال می شود. 
کنجاله آفتابگردان هم که پس از روغن گیری باقی می ماند 10 تا 12 درصد مواد ازته دارد و خوراک خوبی برای دام ها است. 
در این منطقه کشت آفتابگردان بیشتر بعد از برداشت گندم (خردادماه) در مزارع انجام می شود. 
استان مرزی گلستان در شمال ایران قرار دارد و از قطب های مهم بخش کشاورزی کشور بویژه در حوزه غلات و دانه های روغنی به شمار می رود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار