مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: بسیاری از صنایع کوچک در این استان توانایی تولید محصول صادراتی را دارند.
کد خبر: ۳۳۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 29 November 2016
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: بسیاری از صنایع کوچک در این استان توانایی تولید محصول صادراتی را دارند.

حجت اله خلیل زاده اظهار داشت: شناسایی این واحدها و انجام مطالعات برای یافتن بازارهای خارجی و شناسایی شبکه‌های مویرگی توزیع در بازار داخلی برعهده شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

 به گفته وی بیش از 97 درصد از واحدهای صنعتی گلستان جزو صنایع کوچک و متوسط به شمار می‌روند و این موضوع اهمیت و نقش این صنایع را در توسعه اقتصادی استان نشان می دهد.

 وی با بیان این‌که برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه صنایع کوچک جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: شاخص‌هایی از جمله آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی، مشاوره ای، مدیریتی و... در نظر گرفته شده است که تا پایان امسال باید طبق برنامه این دوره‌ها برگزار شود.

 هم با بیان این‌که بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در 2 بخش زیرساختی و نرم افزاری وظیفه دارند به واحدهای کوچک خدمات ارائه دهند.

خلیل زاده با بیان این‌که برای آموزش واحدهای صنعتی کوچک از ظرفیت شرکت‌های آموزشی بهره گیری می‌شود، افزود: بخشی از آموزش‌ها از طریق واحدهای آموزشی و شرکت‌های مشاوره‌ای که براساس فراخوان انتخاب شده اند، ارائه می‌شود که در این بخش آموزش‌ها بیشتر تخصصی است. بخشی از آموزش‌ها نیز برای افزایش مهارت است که باتوجه به تفاهم نامه سازمان‌های صنایع کوچک و فنی و حرفه ای، این سازمان برعهده دارد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان این‌که این آموزش‌ها می‌تواند بخش زیادی از مشکلات واحدها و بنگاه‌های کوچک صنعتی را برطرف کند، گفت: در این دوره ها، صاحبان صنایع با روش‌های جدید تولید، آخرین فناوری ها، قوانین کار، تأمین اجتماعی و مالیاتی و... آشنا خواهند شد.

 خلیل زاده ادامه داد: همچنین دوره‌های آموزشی به صنایع کوچک کمک می‌کند تا قیمت تمام شده محصول را کاهش داده و بازارهای صادراتی را نیز شناسایی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار