استاندار گلستان:
استاندار گلستان با تاکید بر همراهی دولت با بخش خصوصی برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، اظهار کرد: گلستان رتبه چهارم کشور در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و یا طرح های در دست اجرا را دارد و از این حیث حمایت های دولت قابل توجه بوده است.
کد خبر: ۳۳۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 01 December 2016
استاندار گلستان با تاکید بر همراهی دولت با بخش خصوصی برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، اظهار کرد: گلستان رتبه چهارم کشور در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و یا طرح های در دست اجرا را دارد و از این حیث حمایت های دولت قابل توجه بوده است.
 دکتر حسن صادقلو درجلسه مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با محوریت صنایع دستی و گردشگری و شورای گفت و گو و هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان گلستان که در گنبد کاووس برگزار شد، تصریح کرد: دولت یازدهم با وجود مشکلات و تنگناهای مالی، اهتمام جدی به خارج کردن تولید از رکود و ایجاد اشتغال دارد.
وی، وجود برخی سختگیری ها در پاسخ به استعلام ها برای سرمایه گذاران در استان گلستان را یک واقعیت دانست و افزود: در آینده ای نزدیک با ایجاد پنجره واحد، مراحل دریافت استعلام در این استان تسریع و تسهیل می شود.
وی با قدردانی از تشکیل مستمر جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در حوزه های مختلف، گفت: سیاست دولت، اهتمام جدی به رفع مسائل و مشکلات کشور با مشارکت فعال مردم و بخش خصوصی است و در این خصوص تسهیلات خوبی نیز پرداخت می کند.
استاندار گلستان با اشاره به کیفیت بالای گندم تولیدی این استان، برلزوم اعمال تفاوت قیمت درخرید و نیز ایجاد ارزش افزوده برای تبدیل آن به آرد و سپس انتقال آن به استان های دیگر تاکید کرد.
وی یادآور شد: این استان درسالجاری حدود یک و نیم میلیون تن گندم تولید کرد که نیاز مصرفی آن 230 تا 250 هزار تن گندم است و بقیه به استان های دیگر حمل می شود.
دکتر صادقلو گفت: ظرفیت انبارداری و صنایع فرآوری آن (تبدیل گندم به آرد) تقریبا به میزان تولید گندم در گلستان وجود دارد و می توان از این طریق به اقتصاد و اشتغال استان کمک کرد ضمن اینکه کیفیت بالای گندم تولیدی استان نیز اعمال تفاوت با گندم تولیدی در دیگر استان در زمینه قیمت گذاری این محصول را ضروری کرده است .
وی با اشاره به اجرای قانون ارزش افزوده در خرید کالا و خدمات، اضافه کرد: این قانون نیاز به بازنگری دارد زیرا در بخشی از اجرای این قانون، بیشترین آسیب متوجه مردم می شود که از نمایندگان مجلس می خواهیم نسبت به اصلاح این قانون اقدام نمایند.
استاندار گلستان، صدور مجوز برای راه اندازی انجمن صنایع دستی و فرش ترکمن در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان، توجه به گردشگری ساحلی، پیگیری ایجاد یا افزایش تعداد پروازهای خارجی و داخلی فرودگاه های استان، احیای نقوش قدیمی فرش ترکمن، توجه به آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با حوزه گردشگری و تشکیل تشکل های صادراتی را از دیگر اقدامات درحال انجام و یا ضروری در گلستان دانست و بر آن تاکید کرد.
همچنین دراین جلسه برخی فعالان حوزه گردشگری، صنایع دستی و فعالان اقتصادی استان گلستان نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خویش پرداخته و خواستار توجه جدی مسئولان به درخواست های خود شدند.
تشکیل کنسرسیوم گردشگری، توجه به واحدهای هتل داری و حذف ارزش افزوده دربخش هتل ها، برقراری پروازهای خارجی، استفاده از سواحل دریایی برای گردشگری، گردشگری سلامت، جمع کردن مهمان سراهای ادارات دولتی درجهت حمایت ازبخش خصوصی، عمل به دستورالعمل ها و بخشنامه های دولتی توسط دستگاه های خدمات رسان حوزه انرژی، توجه به صنایع دستی بانوان و بیمه آنان، ایجاد بازارچه های فروش صنایع دستی، توجه به ظرفیت های گلستان در تولید محصولات ارگانیگ بویژه درمناطق روستایی و شمالی استان از مهمترین نقطه نظرات شرکت کنندگان دراین دو نشست بود.
لازم به ذکر است دراین نشست رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق حجم مبادلات تجاری دو کشور را سالانه 13 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان شش میلیارد و 200 میلیون دلار آن صادرات غیرنفتی ایران به عراق است.
محمد رضازاده با بیان اینکه در یک دهه گذشته صادرات ایران به کشور همسایه 17 برابر شده است، گفت: بخش قابل توجهی از صادرات ایران به عراق را خدمات فنی و مهندسی، خودرو و مواد غذایی و لبنی تشکیل می دهد.
وی، توجه به گردشگری سلامت را از دیگر بازارها خوب در عراق دانست و تصریح کرد: استان گلستان همچون دو استان خوزستان و خراسان رضوی می تواند مقصد گردشگری سلامت عراقی ها باشد و این استان ها دراین خصوص حتی پروازهای مستقیم نیز برقرار کرده اند.
همچنین در این نشست نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به عقب ماندگی بخش صنعت گلستان و ضرورت توجه به دیگر بخش ها برای توسعه و رونق اقتصادی استان، گفت: بخش گردشگری و صنایع دستی گلستان ظرفیت خوبی برای جبران بخشی از عقب ماندگی صنعتی آن است.
اسدالله قره خانی افزود: برخی صنایع دستی گلستان مانند 'فرش ترکمن' شهرت جهانی داشته و درخارج از مرزها شناخته شده و فروش خوبی دارند اما تولید کننده داخلی ما از آن بهره ای نمی برد.
وی بر لزوم برنامه ریزی صحیح مدیران دولتی با همکاری بخش خصوصی استان برای استفاده بهینه از ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری گلستان تاکید کرد.
گفتنی است در این جلسه فرمانداران بندرترکمن و علی آباد، رئیس و برخی اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی گلستان و برخی مدیران کل این استان نیز حضور داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار