فرمانده سپاه نینوا گلستان:
فرمانده سپاه نینوا با اشاره به برگزاری یکهزار و 323 یادواره شهدا در سال جاری در استان گلستان گفت: برگزاری یادواره شهدا ،ظرفیت سپاه و بسیج برای استقبال از مدافعین حرم را افزایش می دهد.
کد خبر: ۳۳۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 03 December 2016
فرمانده سپاه نینوا با اشاره به برگزاری یکهزار و 323 یادواره شهدا در سال جاری در استان گلستان گفت: برگزاری یادواره شهدا ،ظرفیت سپاه و بسیج برای استقبال از مدافعین حرم را افزایش می دهد.

 سردار رحمت الله صادقی روز شنبه در دومین نشست خبری اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون این یادواره ها به صورت شهرستانی، منطقه و قشری در نقاط گوناگون استان برگزار شد که از جمله اهداف و نتایج آن، پاسخگویی به شبهات مطرح شده دشمنان و تکریم و تجلیل از ایثار رزمندگان اسلام و شهیدان بوده است.

وی بیان کرد: از دو سال قبل برگزاری اجلاسیه بزرگ و استانی 4 هزار شهدای گلستان نیز با برنامه ریزی های مدون و همه جانبه در دستور کار قرار گرفت و تاکنون، ویژه برنامه های متعدد و متنوعی در بخش های گوناگون اجرا شده و استان از مدت ها قبل رنگ و بوی ایثار و شهادت گرفته است.
فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: گنج های پنهان مانده فراوانی در دوران دفاع مقدس ناشناخته و سر به مهر باقی مانده اند که برگزاری این گونه اجلاسیه ها ، فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی آنها به نسل جوان و آینده ساز کشور می باشد.
سردار صادقی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در راستای برگزاری اجلاسیه انجام شد ، دیدار با خانواده های شهدای استان بود که در خلال اجرای آن حدود 445 سند ، 55 هزار قطعه عکس ، هزار و 100 فایل صوتی ، 2 هزار فایل تصویری و هزار ساعت فیلم از مناطق عملیاتی جمع آوری شد که به زودی تجزیه و تحلیل این اسناد ارزشمند و کم نظیر آغاز می شود. 
وی همچنین از تالیف و چاپ 118 عنوان کتاب در حوزه تاریخ مستند دفاع مقدس در قالب داستان ، رمان ، شعر و خاطره و مقاله خبر داد و گفت: این مجموعه های گرد آوری شده منبع و مرجع مهم و قابل دسترسی برای همه علاقه مندان حفظ و انتشار فرهنگ ناب دفاع مقدس است. 
فرمانده سپاه نینوا گلستان از ساخت دهکده دفاع مقدس در گرگان نیز خبر داد و گفت: مذاکره با مشاورین و طراحان متخصص این کار آغاز شده و پس از پایان اجلاسیه ، ساخت این مجموعه بزرگ شروع خواهد شد. 
 نخستین اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان، 25 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان واقع در کیلومتر 5 جاده گرگان به آق قلا با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار