دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان:
این بناها در راستای اجرای قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی و به منظور پیشگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز، تخریب شد.
کد خبر: ۳۵۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 04 January 2017
این بناها در راستای اجرای قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی و به منظور پیشگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز،  تخریب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان، این بنا ها خارج از  طرح هادی روستا و در مساحت حدود  6 هزار و 300 مترمربع ساخته شده بود.

حجت الاسلام سید مصطفی حقی گفت: یک ماه گذشته  15 مورد ساخت و ساز غیرمجاز  به مساحت 8800 مترمربع در این روستا ، تخریب شد.

حقی، با ابراز تاسف از ساخت و سازهای گذشته در روستای زیارت که سبب تغییر بافت سنتی آن شده است گفت : ما مکلفیم از هویت فرهنگی روستا‌ها به ویژه روستاهایی که در معرض تخریب و دست اندازی از سوی عده‌ای منفعت طلب هستند ، دفاع کنیم.

دادستان مرکز استان بار دیگر به  افرادی که قصد تغییر کاربری در زمین های کشاورزی وباغی و یا ساخت و ساز در زمین های خارج از محدوده قانونی شهرها،شهرک ها و روستاها را دارند توصیه کرد:  پیش از هرگونه اقدام ، به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل زندگی برای دریافت مجوز مراجعه  کنند.

حقی از مردم هم خواست: ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغی را به سامانه 131 گزارش کنند.

روستای زیارت یکی از روستاهای هدف گردشگری استان گلستان است که در سال های اخیر با هجوم زمین خواران و ساخت و سازهای غیر مجاز ،بافت سنتی و تاریخی آن تغییر کرده است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار