استاندار گلستان تاکید کرد:
استاندار گلستان در نشست صمیمی با مدیرعامل ،معاونین،مدیران و کارکنان شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان گفت: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی جهت راهبرد طرح های آب وفاضلاب در سرلوحه کار قرار گیرد.
کد خبر: ۳۵۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 12 January 2017
استاندار گلستان در نشست صمیمی با مدیرعامل ،معاونین،مدیران و کارکنان شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان گفت: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی جهت راهبرد طرح های آب وفاضلاب در سرلوحه کار قرار گیرد.

دکتر حسن صادقلو افزود سهم سرانه آب در کشور حدود 1600 مترمکعب بوده این رقم برای استان حدود 1400 مترمکعب می باشد که این موضوع دلیل بر لزوم رعایت هر چه بیشتر الگوی مصرف و مصارف صحیح آب از سوی شهروندان محترم می باشد.

به گفته وی کارکنان حوزه آب بعنوان حیات بخشان جامعه وظیفه سنگینی در امر خدمت رسانی به مردم  دارند و امیدواریم ماموریتی که بر عهده دارند را به نحو احسن انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد با توجه به اینکه خداوند در قرآن کریم و ائمه معصومین نیز به جلوگیری از اسراف و تبذیر سفارش نموده اند    وظیفه ما است این نعمت الهی را بر اساس آموزه های دینی صحیح مصرف و مدیریت کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به جایگاه حوزه آب در دنیا و کشور خاطرنشان کرد تداوم مصرف کنونی به طور قطع تمام بخشها حتی آب آشامیدنی مردم را دچار مشکل جدی، کمبود و حتی قطع خواهد کرد که در همین راستا پیشنهاد می شود در این حوزه و در ساختار سازمانی این شرکت جایگاه حوزه فرهنگ سازی الگوهای صحیح مصرف آب پر رنگ گردد.

دکتر صادقلو تصریح کرد تعالی حوزه های آب ،کشاورزی و صنعت وابسته به دو عنصر مدیریت جهادی و علم و فناوری روز بوده که علم و فناوری روز در مدیریت مسئله یک لفظ کلی است ولی دایره اجرای آن جزئیات وسیعی دارد و باید مدیریت شناور در شرایط به عنوان یک مدل در حوزه آب طراحی شود .

وی اظهار داشت در استان گلستان طرح جامع آب مورد بحث است و باید یک رابطه ارگانیک و منسجم در بین حوزه های  آب ،جهاد کشاورزی و صنعت ایجاد شود تا بتوانیم همه در یک مسیر مشخص نسبت به مسئله آب حرکت کنیم .

وی افزود امروز آب دردنیا بعنوان یک شاخص بشمار میرود و همه چیز را باید با شاخص آب ارزیابی کرد تا بتوان از منابع پایدار آب برخوردار باشیم.

استاندار گلستان تصریح کرد با توجه به اینکه 90 درصد بودجه کشور برای کارهای جاری هزینه می شود نمی توان با اندک اعتبارات جوابگو باشیم ومدیران باید در حوزه  آب برای اجرای طرح ها بدنبال مدل های جدید باشند و فضای امید را برای مردم ایجاد کنند.

دکتر صادقلو افزود برای تکمیل طرح فاضلاب شهر گرگان پیگیری هایی توسط مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان انجام شده که امیدواریم با اجرای15  کیلومتر باقیمانده شبکه فاضلاب شاهد اتمام طرح فاضلاب درمرکز استان باشیم.

درادامه مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت: با توجه به تمام کمبود ها و زیرساخت هایی که طی سال های گذشته  اجرا شده است آینده آب شرب شهر گرگان با چاه جوابگو نیست و با هماهنگی مجموعه صنعت آب استان باید به سمت آبهای سطحی حرکت کنیم و به مرحله اجرا برسانیم.

مهندس محمد هادی رحمتی ساخت سد را از اولویت های مهم برای تامین آب در شهر گرگان بیان نمود و افزود آبخوان های زیرزمینی و دشتهای استان وضعیت مناسبی برای تامین آب پایدار ندارند و باید با یک استراتژی مشخص در کوتاه مدت به سمت سد سازی حرکت کنیم و امیدواریم هر چه سریعتر با همت مسئولین و حوزه آب استان این مشکلات را مرتفع نمائیم.

وی افزود در کنار تولیدی که انجام می شود مسئله اصلاح الگوی مصرف باید مدنظر باشد تا در شهر گرگان که میانگین مصرف حدود 220 لیتر درشبانه روز بوده با مدیریت مصرف آب شرب از سوی شهروندان مصارف کاهش یابد.

وی در زمینه تبصره 3 ماده واحده قانون شرکت های  آب وفاضلاب خاطرنشان کرد تبصره 3 یک مدل مالی جدید می باشد که امیدواریم با توجه به افزایش و اصلاح قیمتهای آب وفاضلاب بتوانیم اصلاح الگوی مصرف را در خانواده ها نهادینه کنیم.

به گفته وی با ابلاغ این قانون توسط وزیر نیرو به شرکت های آب وفاضلاب مشترکینی که از (0-20 مترمکعب) آب مصرف میکنند 1.5 ریال ،از (20 تا 40 متر مکعب)2.5 ریال و بالای 40 متر مکعب مبلغ 4 ریال در پایان دوره قبض آب پرداخت می نمایند که این مبالغ برای خرید زمین و اجرای طرح های  آب وفاضلاب هزینه خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار