رییس کل دادگستری استان گلستان:
رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: باید با کمک و همفکری علما ، برای کاهش آسیب های اجتماعی و کاستن از پرونده های ورودی به محاکم تلاش کنند.
کد خبر: ۳۶۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 14 January 2017
رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: باید با کمک و همفکری علما ، برای کاهش آسیب های اجتماعی و کاستن از پرونده های ورودی به محاکم تلاش کنند.
به گزارش تابناک گلستان، هادی هاشمیان در جمع کارکنان قضایی و اداری گنبدکاووس افزود: از حضور علما برای فعال کردن هسته های صلح و سازش در پرونده های خاص هم می توان بهره برد.

وی افزود: کمبود فضای اداری در دادسرای این شهرستان با توجه به حجم مراجعین و پرونده ها ، کار را برای قضات و کارمندان مشکل کرده بود که به همین منظور تا آخر امسال به فضای فیزیکی ساختمان دادسرا اضافه می شود.

این مقام ارشد قضایی گلستان با تاکید بر این که  سرعت دادرسی و رسیدگی عادلانه همچنان مهم ترین خواسته مردم و اولویت دادگستری های استان است گفت: آسیب شناسی آرای نقض شده دادگاه های بدوی استان در محاکم تجدید نظر ، برگزاری دوره های آموزشی تکنیک های دادرسی به منظور تشکیل پرونده هایی با مدارک و شواهد قابل استناد در محاکم ، فراگیر کردن استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی و راه اندازی سامانه ی ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی از جمله تلاش های دادگستری استان برای کاستن از فرآیند دادرسی در استان است .

هادی هاشمیان ، ساماندهی واحد های اجرای احکام کیفری و مدنی و تعیین تکلیف پرونده هایی که از سال 92 و قبل از آن در شعب مانده اند را از دیگر برنامه های در  اولویت حوزه های قضایی استان برشمرد .

هاشمیان در ادامه سخنان خود بر استفاده از مجازات های جایگزین حبس هم تاکید کرد و از قضات خواست: استفاده از مجازات های جایگزین حبس را جدی بگیرند.

رئیس کل دادگستری گلستان را در این بازدید کارگروه تخصصی از کارشناسان همراهی می کردند که کار بررسی و رفع نقص در بخش های سیستم مدیریت پرونده های قضایی ( cms ) ، پرونده های مسن و  هزینه های دادرسی را انجام می دادند.

بازدید رئیس کل دادگستری گلستان از حوزه قضایی گنبد کاووس در ادامه برنامه سرکشی های وی از دادگستری های سراسر استان است .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار