ورود بسیج گلستان در سال های اخیر به عرصه اقتصاد و تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی با اجرای طرح های تولیدی، زمینه ساز ایجاد اشتغال و تولید پایدار و افزایش درآمد مردم بویژه در مناطق روستایی استان شده است.
کد خبر: ۳۶۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 16 January 2017
 ورود بسیج گلستان در سال های اخیر به عرصه اقتصاد و تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی با اجرای طرح های تولیدی، زمینه ساز ایجاد اشتغال و تولید پایدار و افزایش درآمد مردم بویژه در مناطق روستایی استان شده است.

به گزارش ایرنا اجرای طرح های پرورش طیور، زنبورداری، کشت زعفران، نوغانداری، تولید صنایع دستی، پرورش دام و تولید قارچ از جمله طرح های کوچک، اما نتیجه بخش در این استان و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین اشتغال بوده است.
در این راستا حمایت از توسعه کشت و تولید زعفران در اراضی روستای کوهستانی وامنان شهرستان آزادشهر، نمونه بارز حمایت دستگاه های مختلف استان از جمله بسیج برای ایجاد اشتغال و افزایش درآمد روستاییان است.
توسعه کشت زعفران که مبتکر آن روحانی بومی روستای وامنان بود، با بهره گیری از الگوی اقتصاد مقاومتی، آغازی برای تلاش دوچندان دستگاه ها به منظور برنامه ریزی و حمایت از ایجاد فرصت های شغلی با احیای داشته های بکر مردمان این خطه بود. 
در این ارتباط معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا گلستان گفت: امسال به بسیج استان 240 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی دو هزار و 500 واحد عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی کوچک تخصیص یافته است. 
سرهنگ عبدالله عین علی افزود: تاکنون حدود 70 درصد از اعتبار تخصیصی اقتصاد مقاومتی به بسیج استان جذب شده که برخی از واحدهای پرورشی و تولیدی اجرا شده در عرصه های مختلف به سودآوری رسیده است. 
به گفته وی؛ اعتبار اقتصاد مقاومتی به افراد واجد شرایط برای راه اندازی کسب و کار در این حوزه به صورت تسهیلات بانکی پرداخت می شود. 
وی همچنین از پهنه بندی ظرفیت شهرستان های استان برای سرمایه گذاری و رونق اقتصاد مقاومتی در سال های آتی خبر داد و افزود: اکنون شاخص های 14 شهرستان تابعه گلستان با بهره گیری از کارشناسان باتجربه برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی مشخص شده است. 
سرهنگ عین علی افزود: براساس این پهنه بندی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه 'قالی بافی و تولید دوغ شتر در مراوه تپه، تولید تخم هندوانه درکلاله، نوغانداری در مینودشت، تولید گیاهان دارویی در گالیکش و آزادشهر، تولید دوغ شتر در گنبدکاووس، تولید ترشی و کنسرو در گرگان، گوهر تراشی در رامیان، تولید عسل در علی آباد، تولید مبل و منبت کاری درآق قلا، تولید قارچ در بندرگز، حصیربافی و نساجی در کردکوی، قالی بافی در بندرترکمن و گمیشان' مد نظر است.
به گفته وی؛ علاوه بر سرمایه گذاری برای ایجاد فرصت های شغلی در این شهرستان ها، در حوزه بازاریابی نیز تدابیری اندیشیده شده است.
حسن صادقلو استاندار گلستان نیز در این راستا بر استفاده بهینه از ظرفیت اقتصاد مقاومتی در توسعه استان توسط دستگاه ها تاکید کرد و حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و رصد فعالیت های آن در این جهت است.
به گفته وی؛ برندسازی ظرفیت هایی همچون پرورش میگو، تولید ابریشم، فرش دستباف، ماهیان خاویاری، گندم، زیتون، پرورش گیاهان دارویی از جمله زعفران، تولید گوشت حلال و گردشگری حلال در استان ضروری بوده و به تولید و اشتغال پایدار منجر می شود.
استان گلستان واقع در شمال کشور با افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع وسعت، یک میلیون و 900 هزار نفر را در 30 نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا جای داده که تامین معاش بیشتر ساکنان آن از طریق کشاورزی و دامپروری است. 
گلستان که هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا را در خود جای داده است، از ظرفیت بکر برای سرمایه گذاری و افزایش درآمد ساکنان خود با بهره گیری از الگوی اقتصادی مقاومتی برخوردار است، هر چند امروز به گفته مسئولان ارشد استانی از میانگین کشوری پائین تر است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار