اولین نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد استان با حضور مدیر کل بهزیستی استان ، آقای مهندس چراغعلی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اقای روحانی فر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 18 January 2017
 اولین نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد استان با حضور مدیر کل بهزیستی استان ، آقای مهندس چراغعلی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اقای روحانی فر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان  در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی برگزار شد.

این نشست با هدف تبادل تجربه و دیدار بی واسطه مسئولین دولتی با سازمانها و تشکل های غیر دولتی دستگاههای اجرایی تشکیل گردید.

در ابتدای نشست دکتر غفاری ضمن تسلیت رحلت یار دیرین امام رحمه الله و رهبری ، آیت الله  هاشمی رفسنجانی ، در خصوص هدف از برگزاری این نشست سخنانی ایراد نمودند و افزودند : " مسئولیت زیادی از جمله سیاست گذاری ، برنامه ریزی و نظارت و ارزیابی بر عهده دولت ها می باشد . از آنجاییکه با توجه به حجم گسترده کار، دولت از عهده اجرای آن با اتکاء به ظرفیت خود بر نخواهد آمد ، لذا دولت ها تمایل به استفاده از توان و پتانسیل سازمان های مردم نهاد دارند. در سال های اخیر موفقیت در حوزه های سلامت ، محیط زیست ، مسکن محرومین ، مدرسه سازی و ... به مشارکت اجتماعی و مردم وابسته بوده است.

معضل اعتیاد مسئله ای است که همه حوزه های از قبیل اقتصاد ، فرهنگ شرایط اجتماعی و ... را تحت تاثیر قرار می دهد و برای مبارزه با آن مشارکت همه مردم مورد نیاز است و دستگاههای دولتی به تنهایی از عهده مبارزه با اعتیاد بر نخواهند آمد. لذا حضور خیرین و موسسات غیر دولتی به منظور اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و آموزش عمومی در خصوص پیشگیری از اعتیاد امری اجتناب ناپذیر است.

در ادامه جلسه مهندس چراغعلی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به نقش استانداری به عنوان حمایت کننده دولتی اشاره نمودند و بیاناتی در خصوص لزوم همدلی و هماهنگی موسسات غیر دولتی و شبکه سازی ایراد نمودند.

وی در ادامه افزود: این نشست در راستای اولین مصوبه سومین جلسه کمیته مشارکت های مردمی تشکیل گردیده است. 

وی گفت: علیرغم تمام اقدامات موثر با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاههای اجرایی همچنان مشکل اعتیاد با شدت در حال افزایش است و ما نیازمند برنامه ریزی دقیق در خصوص ارزیابی عملکرد موسسات ، مراکز اقامتی و درمانی و سایر NGO  ها برای بهبود وضعیت می باشیم. از آنجاییکه کمک های اعتباری دولت محدودیت های زیادی دارد نیازمند همکاری و همیاری خیرین در این حوزه هستیم.

در پایان جلسه پنل پرسش و پاسخ برگزار شد و مسئولین و نمایندگان موسسات به بیان تجربیات ، درخواستها و پرسش های خود پرداختند.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار