مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: ٤٠ عنوان برنامه شامل جشن ها و جشنواره ها، همایش ها، مسابقات فرهنگی و هنری، نمایشگاه در ایام الله دهه فجر امسال برگزار می شود.
کد خبر: ۳۶۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 19 January 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: ٤٠ عنوان برنامه شامل جشن ها و جشنواره ها، همایش ها، مسابقات فرهنگی و هنری، نمایشگاه در ایام الله دهه فجر امسال برگزار می شود.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در نشست با گروه خبری فجر استان ضمن گرامیداشت سی و هشتمین سالگشت دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: این دهه به تعبیر امام خمینی (ره) انفجار نور بود، شاید یک وجه برای این تعبیر این باشد که در آنچه که در چشم انداز جمهوری اسلامی دیده شده، با هر بخشی از آن، شعاعی از نور تجلی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه همه ساله برنامه هایی برای بزرگداشت این ایام از سوی کمیته فرهنگی و هنری برگزار می شود، افزود: امسال ٤٠ عنوان برنامه فرهنگی و هنری شامل جشن ها، جشنواره ها، همایش ها، مسابقات فرهنگی و هنری، نمایشگاه در استان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری ٨ جشنواره استانی در این ایام، گفت: جشنواره تجسمی فجر از ١٢ تا ٢٢ بهمن در فخرالدین اسعدگرگانی برگزار می شود. همچین برگزاری جشنواره تئاتر استقامت فجر و نمایشگاه تجسمی فجر نیز در سوله تالار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر، بیان کرد: همچنین برگزاری جشنواره موسیقی فجر، تلاوت حفظ کل، حفظ ١٥ جزء و حفظ عمومی در هفتم بهمن و جشنواره آواها و نغمات آیینی (تواشیح و ابتهال) با همکاری تبلیغات اسلامی در همین روز، از دیگر برنامه های این ایام است.

حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه تاکنون حدود ٩٠ اثر به جشنواره فیلم و فیلم نامه نویسی قرآن و عترت ارسال شده است، گفت: ٧ اثر در بخش انیمیشن، ٢٢ اثر در بخش مستند، ٢٦ اثر در بخش فیلم نامه، ٣ اثر فیلم کوتاه داستانی و ٩ اثر در بخش ویژه با موضوع اقتصاد مقاومتی ارسال شده که اختتامیه آن در ٧ بهمن ماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری ١١ جشنواره در شورای توسعه فرهنگ قرآنی مصوب شده است، افزود: اختتامیه متمرکز این جشنواره ها در ٥ اسفندماه با حضور فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار کرد: برگزاری فعالیت های پژوهشی، کارگاه های آموزشی، همایش ها، جشن ها و جشنواره ها، نشست با اصحاب فرهنگ و هنر، دیدار با خانواده های شهدا، تجلیل از خانواده های ایثارگر و شاهد، برپایی نمایشگاه ها، مسابقات فرهنگی و هنری، کارگاه زنده نقاشی، اجرای تئاتر، برگزاری موسیقی سنتی، نمایش های کمدی بخشی از برنامه های ایام الله دهه فجر سال جاری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار