رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: اکنون رشته‌های معماری و شهرسازی با ۲۲۰ دانشجو در دانشکده هنر و معماری بوشهر تدریس می‌شود که در آینده رشته‌های این دانشکده در عرصه هنر و گرافیک افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۳۶۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 19 January 2017
عبدالمجید مصلح ظهر امروز در مراسم افتتاح دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بافت تاریخی بوشهر نماد زندگی اجتماعی و فرهنگی است اظهار داشت: ساخت این دانشکده در بافت تاریخی بوشهر نماد زندگی مسالمت آمیز فرهنگی و به عنوان کانون اجتماعی شهری است.

وی با بیان اینکه دانشکده هنر و معماری بوشهر 220 دانشجو دارد افزود: این دانشجویان در رشته‌های معماری  و شهرسازی تحصیل می‌کنند که برای توسعه رشته‌های مرتبط در این دانشکده  از جمله هنر و گرافیک تلاش می‌شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر ازافزایش هیئت علمی و توسعه رشته‌های دانشکده هنر و معماری بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: براساس افق چشم‌انداز توسعه و ترسیم برنامه‌ها، طرح‌های مهمی در راستای تحقق مطالبات استان بوشهر اجرا می‌شود.

مصلح بر ضرورت توسعه چرخه علم تا فناوری و کسب و کار به عنوان کانون نوآوری در کنار دانشکده هنر و معماری در بافت تاریخی بوشهر تاکید کرد و گفت: ایجاد دانشکده کسب و کار در بافت تاریخی بوشهر به عنوان پایلوتی در کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه خلیج فارس بوشهر دارای 6 هزار و 300 دانشجو است تصریح کرد: این دانشجویان در  28 رشته کارشناسی، 43رشته کارشناسی ارشد و 12 رشته دکترا  تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر هدف از تاسیس دانشکده هنر و معماری را تشریح کرد و افزود: ارتقای موقعیت و کیفیت آموزش استان در رشته‌های هنر و معماری در انطباق با سیاست‌گذاری‌های آموزشی نقشه جامع علمی کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تاسیس رشته‌هایی با گرایش‌های کاربردی در مقطع تحصیلات تکمیلی، جذب بیشتر استادان با تجربه از اهداف مهم ایجاد دانشکده هنر و معماری است.

مصلح بهبود سرانه هیئت علمی  نسبت به دانشجو، جذب دانشجویان با استعداد در حوزه‌های هنر و معماری و کیفیت دهی به آموزش با هدف تعهد به جامعه حرفه‌های هنر ومعماری را از دیگر اهداف تاسیس  دانشکده هنر و معماری بوشهر دانست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار