با تلاش متخصصان و کارکنان واحد تعمیرات برق پالایشگاه نهم پارس جنوبی عملیات تنظیمات و تکمیل سیم‌کشی مدار فرمان پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلو ولت این پالایشگاه با موفقیت تکمیل شد.
کد خبر: ۳۶۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 19 January 2017
رئیس تعمیرات برق پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان تلاش شبانه‌روزی کارکنان و متخصصان واحد تعمیرات برق اظهار داشت: عملیات اصلاح تنظیم و تکمیل سیم‌کشی مدار فرمان پست برق 132 به 33 کیلو ولت و پیکربندی رله‌های مدار کنترل پست اصلی تغذیه پالایشگاه نهم با موفقیت به پایان رسید.

هدایت لیراوی با بیان این که کوتاه‌ترین مدت زمان انجام این عملیات مهم گفت: عملیات تنظیمات و تکمیل سیم‌کشی مدار فرمان پست برق 132 به 33 کیلو ولت در بازه زمانی 24 ساعت و بدون توقف در تولید و فرآورش گاز بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه، طراحی و اجرا شد.

وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف در انجام این عملیات مهم خاطرنشان کرد: هدف از انجام این مهم، بهینه‌سازی و تکمیل مدارات کنترل و حفاظت برای جلوگیری از بروز هیچ‌گونه توقف در عملیات تولید محقق شد.

لیراوی افزود:  مصرف برق پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی روزانه 1500 مگاوات است که این مهم به‌وسیله‌ خط هوایی که از طریق نیروگاه بعثت به طول 70 کیلومتر می‌باشد به این پالایشگاه ارسال می‌شود.

همزمان 6 نفتکش در ترمینال نفتی خارگ پهلوگیری شد

مدیر عملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: اکنون در اسکله شرقی یا «تی» پایانه نفتی خارگ 6 فروند نفتکش پهلوگیری کردند.

غلامحسین گرامی افزود: یکی از این نفتکش‌ها عملیات واردات را انجام می‌دهد و پنج فروند دیگر درخواست دریافت نفت دارند که تا پایان امشب محموله درخواستی به این پنج نفتکش تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: توان عملیاتی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در بالاترین سطح آمادگی خود از نظر نیروی انسانی و فنی است.

گرامی با بیان اینکه پهلوگیری نفتکش‌های خارجی در زمان تحریم در پایانه نفتی خارگ پنج تا 10 درصد بود تصریح کرد: هم اکنون پهلوگیری نفتکش‌ها در خارگ به بیش از 50 درصد رسیده است.

عضویت بیش از 250 نفر از کارکنان در بسیج پالایشگاه نهم گاز پارس جنوبی

با گذشت 4 ماه از آغاز به کار پایگاه مقاومت امام جواد(ع) پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی، بیش از 250 نفر از کارکنان و متخصصان پرتلاش جبهه‌ی سازندگی به عضویت این نهاد مقدس درآمدند.

 مسئول پایگاه مقاومت بسیج امام جواد(ع) با اشاره به مشارکت گسترده متخصصان و کارکنان پرتلاش پالایشگاه نهم در فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی گفت: خوشبختانه کارکنان پالایشگاه نهم با توان بالا توانسته‌اند نقش مهمی را در زمینه‌ تولید پایدار گاز ایفا کنند و در سربلندی اقتصاد کشور سهیم باشند.

حمید حامدیان افزود: خوشبختانه تفکر و روحیه بسیجی به طور کامل در مجتمع گاز پارس جنوبی و به خصوص متخصصان و کارکنان پالایشگاه نهم حاکم می‌باشد و این مهم نمونه‌ از نماد وحدت و همدلی در بین کارکنان است.

رویکرد خدمات شهری منطقه وپژه پارس بهبود مبلمان و زیباسازی است

مدیر خدمات شهری منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس گفت: رویکرد خدمات شهری منطقه وپژه پارس بهبود مبلمان و زیباسازی است و برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه در دست اجرا داست.

محمد پاکدل با بیان اینکه خدمات شهری جایگاهی ویژه در این منطقه دارد اظهار داشت: رویکرد زیباسازی و مبلمان شهری و ارتقای سطح کیفی مبلمان شهری در این حوزه از مهمترین ماموریت‌های خدمات شهری سازمان منطقه ویژه پارس است .

وی به روند توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی و بهره‌برداری از این فازها اشاره کرد و افزود: سازمان منطقه ویژه پارس در آینده مسئولیتی بسیار مهم در این منطقه دارد و باید امور مختلف را مدیریت کند و حوزه خدمات شهری دارای وظایفی بسیار مهم است.

مدیر خدمات شهری منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس  به 12حوزه فعالیتی مدیریت خدمات شهری اشاره کرد و گفت: حوزه‌های مختلفی از جمله فضای سبز، ترافیک، دفتر فنی، آب، برق، اجرائیات، حفاری و . . . از جمله این حوزه‌ها در خدمات شهری است که مسئولیت و وظایف مهمی را بر عهده دارد.

بسیاری از ازدواج‌ها همراه با شناخت نیست

 امام‌جمعه بوشهر گفت: بسیاری از ازدواج‌ها همراه با شناخت مهارت‌ها نیست و افراد باید قبل ازدواج انواع مدیریت لازم را برای تشکیل و تداوم زندگی بیاموزند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در کارگاه کشوری ازدواج سالم و پایدار و خودمراقبتی سازمانی در بوشهر بابیان اینکه ازدواج یک مقوله آسمانی است، اظهار داشت: شاید در نگاه فلسفی یا عرفانی به ازدواج با نگاه اجتماعی و حوزه تعاملات زیستی یک تفاوت‌های جوهری باشد اما در حقیقت اگر کسی در این عرصه کار روان‌شناختی انجام دهد این مقوله یک مقوله فوق‌العاده فرا حیاتی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بابیان اینکه زوج در ادبیات زیستی تاریخی انسان همیشه منشأ تولید بوده است، افزود: این‌قدر زن مهم است که خداوند هنگامی‌که می‌خواسته حضرت عیسی (ع) را بیاورید که با معجزه گفت اشکال ندارد پدر نداشته باشد ولی حتماً باید مادر داشته باشد.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اینکه ازدواج به‌ویژه وجود زن در این مقوله آیه‌ای از آیات خدا است، تاکید کرد: یکی از آیه‌های وجود خداوند مقوله ازدواج است و نقش مهم زن در این عرصه قابل‌توجه است. پدیده ازدواج یک پدیده ترکیب فیزیکی نیست که تنها دو پدیده در کنار هم قرار گیرند بلکه اساس ازدواج و این ترکیب مودت و رحمت، عشق و محبت روزافزون است.

بیش از 1200 نفر در استان بوشهر داوطلب اهدا عضو شدند

مسئول واحد فراهم آوری اعضا و بافت پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون بیش از 1200 نفر در استان بوشهر با مراجعه به سامانه اینترنتی اهدا عضو داوطلب اهدا عضو شده‌اند.

وی بیان کرد: عموم مردم در سراسر استان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی اهدا عضو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با آدرس http://ehda.bpums.ac.ir/fa/index.aspx نسبت دریافت کارت اهدا عضو اقدام کنند.

مسئول واحد فراهم آوری اعضا و بافت پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران باشگاه فرهنگی ورزشی قایقرانی دولاب بوشهر درحرکتی انسان دوستانه نسبت به نام‌نویسی برای اهدا عضو اقدام کردند.

علیرضا باقری افزود: این اقدام داوطلبانه ورزشکاران بوشهری آغازی بر فرهنگ‌سازی گسترده‌تر اهدا عضو در میان دیگر ورزشکاران و عموم مردم جامعه است.

ارتقا مهارت مددجویان کمیته امداد امام با آموزش‌های مهارتی

سرپرست مرکز آموزش فنی و  حرفه ای گناوه در حاشیه کلاس آموزشی بازاریابی و مشتری مداری برای مددجویان کمیته امداد روستای محمدصالحی گفت: براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته مابین کمیته‌امداد و اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای و امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر، مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان آموزش داده می‌شود.

عباس حقیقی اظهار داشت: آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان گناوه با هدف ارتقاء سطح مهارت و افزایش آموزش‌های مهارتی  در بین مددجویان ارایه می شود.

وی عنوان کرد: آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد سبب توانمندسازی مددجویان در حرفه‌های گوناگون و دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی می‌شود که این مشارکت سبب ارتقاء درآمد و رشد اقتصادی می‌شود.

ارتقای سلامت کارکنان در دستور کار وزارت بهداشت است

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: ارتقای سلامت کارکنان در دستور کار وزارت بهداشت است.

شهرام رفیعی فر در کارگاه کشوری ازدواج سالم و پایدار و خودمراقبتی سازمانی در بوشهر اظهار داشت: خود مراقبت سازمانی یکی از بحث‌های بسیار مهمی است که در این کارگاه آموزشی مطرح‌شده است.

وی تاکیدکرد: بر اساس مصوبه شورای عالی سلامت که در حضور رئیس‌جمهور تشکیل شد برای ارتقای سلامت کارکنان در کشور وزارت بهداشت موظف شده است اقداماتی با همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی انجام دهد.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: کاری که برای این برنامه صورت گرفته است، در تمامی ادارات و محل‌های کار شورای ارتقای محل کار تشکیل می‌دهیم.

حوزه آموزش نیازمند کلان‌نگری است

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی با بیان اینکه حوزه آموزش نیازمند کلان‌نگری است، گفت: باید در زمینه علم و دانش و فناوری حرف اول را داشته باشیم و به عنوان یک برند باشیم.

 سید محمد مهدی هاشمی در نشست شورای عالی آموزش منطقه ویژه پارس اظهار داشت: در آینده با بحران نیروی انسانی در بخش مدیریت روبرو هستیم بازنشستگی نیروهای مجرب نوعی تهدید در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه مخزن پارس جنوبی در سطح جهان بی‌نظیر است، بیان کرد: این مخزن در اختیار ایران و قطر است و به صورت خوش‌باورانه تا 20 سال دیگر گاز دارد و باید به این بیاندیشیم که بعد از 20 سال با این نیروی انسانی باید چه کار کنیم.

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی با تاکید بر لزوم کلان‌نگری در حوزه آموزشی، تصریح کرد: باید به این سمت حرکت کنیم که به عرصه جهانی ورود کنیم و به گونه‌ای توانمند باشیم که جهان منتظر ورود ما باشد و بتوانیم بهترین خدمات را در این بخش در سطح جهانی ارائه کنیم.

میزان باروری جمعیت افزایش یابد

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: مسئولان باید تمام تلاش خود را به کار ببندند که هرسال نرخ باروری جمعیت نسبت به سال قبل به‌تدریج افزایش یابد.

محمد اسماعیل مطلق در کارگاه کشوری ازدواج سالم و پایدار و خودمراقبتی سازمانی در بوشهر اظهار داشت: میزان باروری کلی بر اساس آخرین تحقیقات جمعیت‌شناسی 1.9 در کشور است ولی در سرشماری سال 1390 این نرخ  1.8 است.

وی افزود: در استان‌های مختلف این نرخ متفاوت است به‌طور مثال در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان این نرخ بالای 2.1 است ولی در استان گیلان و مازندران و تهران پائین تر از 2.1  است.

 برگزاری دوره آموزشی ایمنی کارگران معادن در مرکز فنی و حرفه ای برازجان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتستان گفت : برای نخستین بار در استان بوشهر ، دوره آموزشی ایمنی کارگران معادن با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت در شهرستان دشتستان برگزار می‌شود.

 مهدی فرامرزی اظهار داشت: در حال حاضر 60 نفر از کارگران بخش معدن شهرستان شناسایی و در حال سپری کردن دوره آموزشی ایمنی ، محیط زیست و بهداشت هستند.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی شامل 10 ساعت نظری و 24 ساعت عملی است، عنوان کرد : هدف از برگزاری این دوره ها آموزش کارگران در راستای حفظ سلامت کارگران ، افزایش راندمان کاری معدن و رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشتی است.

آمادسازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان برای مسابقات آزاد مهارت جوشکاری

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر در بازدید از روند اجرای آماده سازی کارگاه آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان برای مسابقات آزاد مهارت جوشکاری گفت: استان بوشهر با وجود صنایع موجود ظرفیت‌های بالای برای تبدیل شدن به قطب جوشکاری کشور دارد.

عبدالرسول کازرونی اظهار داشت: در راستای توسعه ارتباط با صنایع، مراکز تولیدی و بنگاه های اقتصادی و به منظور شناسایی و هدایت استعداد های برتر  «مسابقات آزاد مهارت» در رشته جوشکاری برق و آرگون در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این مسابقات بصورت آزاد و بدون شرط سنی است و علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام تا 10 بهمن ماه با مراجعه به سایت ثبت نام و  مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان‌ها اقدام کنند.

 برگزاری ویژه برنامه روز هوای پاک در مدرسه توحید دیلم

به مناسبت  روز هوای پاک و در راستای اهمیت این روز ویژه برنامه‌ای با مشارکت دبستان توحید دیلم در این مدرسه برگزار و دانش آموزان این روز را گرامی داشتند.

همزمان با  روز هوای پاک، تعدادی از دانش‌آموزان  مدرسه توحید  شهر دیلم، با شعار «هوای پاک، زندگی سالم»  مسایل و نکات مختلف آموزشی  پیرامون نگه داشتن  هوای  پاک  پیرامون  خود را از زبان کارشناس آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی وآبخیزداری این شهر فرا گرفتند.

سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری دیلم نیزدر حاشیه این برنامه گفت: هوای پاک و محیط سالم از بزرگ‌ترین موهبت‌هایی است که خالق یکتا به بندگان خود عطا کرده است واین حفظ نمیشود جز با مشارکت مردم  که آن دو را  به عنوان یک الگو باید ترویج کنند.

غلامحسین آقاجری تصریح کرد: پارک جنگلی این شهر نیز مصداق بارزی از اقدامات منابع طبیعی در راستای توجه به هوای پاک منظور میشود و ما دوست داریم به کمک دانش آموزان به هر بهانه ای هوای پاک شهرستان را تقویت کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار