معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برگزاری سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: رویکرد جشنواره درونی کردن سبک لباس‌های ایرانی اسلامی برای مردم است.
کد خبر: ۳۷۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 08 February 2017
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برگزاری سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: رویکرد جشنواره درونی کردن سبک لباس‌های ایرانی اسلامی برای مردم است.

قاسم قندهاری در نشست هم‌اندیشی برگزاری جشنواره مد و لباس، افزود: ٢٠ تا ٣٠ بهمن‌ماه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هنری جشنواره است.

وی بابیان این نکته که دبیرخانه هنری این جشنواره در دانشکده مائده مستقر است، افزود: آئین اختتامیه جشنواره چهارم اسفندماه در سالن اجتماعات دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه مائده برگزار می‌شود.

قندهاری با اعلام این مطلب که مدل‌های نمایشگاه با الگوهای متعارف ایرانی- اسلامی هماهنگ است، اظهار کرد:مدل‌های ارائه‌شده در نمایشگاه با توجه به پیشینه، ریشه فرهنگی و‌ هنری و سبک زندگی مطابق بافرهنگ کشور ارائه می‌شود.

وی هدف از برگزاری جشنواره مد و لباس را فراهم کردن زمینه‌های به‌کارگیری و اشاعه نمادها، نشانه‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی ایرانی در عرصه پوشاک و سبک زندگی، فرهنگ‌سازی و ایجاد گفتمان درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار در عرصه صنعت پوشاک و نساجی استان دانست.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در بخشی دیگر از سخنانش به راه‌اندازی خانه مد و لباس در استان اشاره کرد و گفت: در دل این خانه مد و لباس تبادلات بین تهران و گرگان شکل می‌گیرد که به‌تبع آن فرصتی برای ارتباط با شرکت‌های قوی در تهران فراهم خواهد شد.

در ادامه این جلسه رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای مائده استان گلستان از برگزاری سومین جشنواره مدو لباس ایرانی اسلامی اظهار خرسندی کرد و گفت: به‌طورقطع جشنواره امسال در مقایسه با سال‌های گذشته پربارتر خواهد بود.

طیبه تجری به برگزاری جشنواره و نمایشگاه مد و لباس در کنار هم اشاره کرد و افزود: درهم‌تنیده شدن نمایشگاه و جشنواره باعث خلاقیت می‌شود.

وی در خاتمه یادآور شد: به جشنواره مد و لباس از منظر علمی و رویکرد اسلامی- ایرانی باید نگاه شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار