نوبخت در خطبه های پیش از نمازجمعه گرگان:
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مطابق گزارش اخیر صندوق بین المللی پول، ایران دارای رتبه هجدهم اقتصاد دنیا است و این پیشرفت در شرایطی به دست آمد که کشورهای همسایه و مدعی منطقه دچار آسیب های اقتصادی فراوان هستند.
کد خبر: ۳۷۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 11 February 2017
 رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مطابق گزارش اخیر صندوق بین المللی پول، ایران دارای رتبه هجدهم اقتصاد دنیا است و این پیشرفت در شرایطی به دست آمد که کشورهای همسایه و مدعی منطقه دچار آسیب های اقتصادی فراوان هستند.

محمد باقر نوبخت در جمع نمازگزاران جمعه گرگان با تبریک 22 بهمن اظهار کرد: شاید اگر پیشرفت اقتصادی ایران بر اساس آمارهای داخلی همچون مرکز آمار عنوان می شد عده ای آن را بر اساس جانبداری عنوان می کردند اما اکنون مراکز اقتصادی معتبر جهان به پیشرفت کشورمان اذعان دارند.

معاون رییس جمهور ابراز داشت: افت زیاد قیمت نفت در سال های اخیر کشورهای ثروتمندی همچون عربستان را با کمبود شدید بودجه مواجه و آنها را مجبور به اجرای سیاست های سختگیرانه مالی کرد اما در همین شرایط ایران با پیشرفت اقتصادی همراه بود.

نوبخت گفت: بر خلاف انتظار دشمنان، ایران نه تنها از تحریم ها آسیب ندید بلکه با استفاده بیشتر از توانمندی درونی و تقویت باور خودی به پیشرفت فراوان در بخش های گوناگون رسید.

وی افزود: ایستادگی مردم کشورمان در برابر توطئه های دشمنان و پایبندی به آرمان های انقلاب از عوامل اصلی رسیدن به پیشرفت های فراتر از باور ایران بوده است.

سخنگوی دولت ابراز داشت: پس از سال ها تحمل تحریم های ظالمانه و بی دلیل سال گذشته آژانس بین المللی اتمی به اشتباه خود اعتراف و تاکید کرد ایران تاکنون برنامه ای برای استفاده نظامی از انرژی هسته ای نداشته است.

نوبخت بیان کرد: تصویب لغو این تحریم ها و قطعنامه ها با اکثریت آرا سند دیگری بر حقانیت نظام جمهوری اسلامی و آغاز راهی جدید برای پیشرفت هر چه بیشتر ایران است.

وی اظهار داشت: دشمنان از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب با طراحی انواع توطئه ها مانند ترور شخصیت ها، تلاش برای تجزیه کشور، تحمیل جنگ 8 ساله و تحریم اقتصادی به دنبال وارد کردن ضربه به ایران بودند اما با ایستادگی مردم و هوشیاری حضرت امام و مقام معظم رهبری به نتیجه نرسیدند.

نوبخت بیان کرد: هر کدام از این توطئه ها اگر بر کشور دیگری تحمیل می شد دیگر نشانی از آن سرزمین باقی نمی ماند اما ایران نه تنها در برابر نقشه های شوم شکست نخورد بلکه به پیشرفت هایی رسید که باور آن برای دشمنان غیرقابل پذیرش است.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: آخرین نقشه برای ضربه زدن به درخت بارور شده انقلاب اسلامی وارد کردن اتهام بی اساس استفاده نظامی از انرژی هسته ای بود که در نتیجه آن و با تصویب قطعنامه های شورای امنیت تحریم های زیادی در بخش های گوناگون به ایران تحمیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار