استاندار گلستان؛
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت حقوق شهروندی در باورهای اعتقادی، مدیریتی و حکومتی نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: توفیق بقای حکومت در رعایت حقوق شهروندی است و احیای حقوق شهروندی بخشی از نماد سازی سیره بزرگان حکومت و ائمه اطهار(علیهم السلام) است.
کد خبر: ۳۸۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵ 19 February 2017
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت حقوق شهروندی در باورهای اعتقادی، مدیریتی و حکومتی نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: توفیق بقای حکومت در رعایت حقوق شهروندی است و احیای حقوق شهروندی بخشی از نماد سازی سیره بزرگان حکومت و ائمه اطهار(علیهم السلام) است.

دکتر حسن صادقلو در همایش «حقوق شهروندی و رونمایی از منشور حقوق شهروندی» که با حضور خانم دکترامین زاده، دستیار ویژه رئیس جمهوری درامورحقوق شهروندی برگزار شد، تصریح کرد: جوهره و روح قانون اساسی و حکومت ما توجه به حقوق شهروندی است و زبان آموزه های اسلامی در راستای حقوق شهروندی منطقی قدرتمند را به عنوان سلاح در صحنه اقدام و عمل برای ما ایجاد می کند.

وی با اشاره به اقدامات استانی صورت گرفته در راستای ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی ریاست محترم جمهوری، گفت: استان گلستان در این راستا نماینده ویژه خود در امور شهروندی را مشخص کرده و ضمن ابلاغ آیین نامه به تمامی فرمانداران، کارگروه استانی حقوق شهروندی را تشکیل داده و از تمامی فرمانداران خواسته ایم کارگروه های شهرستانی به سرعت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی یکی از وعده های ریاست محترم جمهوری بوده، خاطر نشان کرد: منشور حقوقی شهروندی به عنوان ناموس اقدامات ما محسوب می شود و بطور کلی ما از تمامی وعده های ریاست جمهوری همچون ناموس خود دفاع می کنیم.

استاندار گلستان، 120ماده منشور حقوق شهروندی را پراهمیت دانست و یادآور شد: باید اهم این حقوق مشخص شود و در یک برنامه زمانی برای اجرای آن برنامه ریزی صورت گیرد.

دکتر صادقلو تحقق حقوق شهروندی را موضوعی فراتر از دولت قلمداد کرد و گفت: تراز شدن تمام ارکان حکومت برای تحقق حقوق شهروندی نیاز است و این مسئله باید با چانه زنی در بالا صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی یک مطالبه از درون و بدنه اجتماع است، گفت: تغافل به قانون مطالبه گری ایجاد نمی کند و لازم است مردم قوانین را بخوبی بشناسند و از آن در راستای احقاق حقوق خود استفاده کنند.

وی با اشاره به تنوع قومی و وحدت موجود در استان ، تصریح کرد: همگرایی موجود در استان در سایه زحمات افرادی همچون آیت ا... نورمفیدی به جایی رسید که مقام معظم رهبری آن را به عنوان مدل اعلام کردند و نباید از زاویه قومیت به پُست ها در استان نگاه کردو باید به فکر همگرایی در استان باشیم.

استاندار گلستان ایمانی شدن مسائل حقوق شهروندی را پراهمیت دانست و گفت: این آموزش ها و ملاحظات باید از دوران مهدکودک و بصورت صادقانه در برنامه های آموزشی کودکان قرار گیرد و بر این باوریم که این طلیعه باید با تعصب بر حقوق شهروندی تداوم یابد.

همچنین در این جلسه تعدادی از فعالان اجتماعی و نمایندگان سمن ها نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون حقوق شهروندی با دستیار ویژه رئیس جمهوری درامورحقوق شهروندی و استاندار گلستان در میان گذاشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
با سلام

اینجانب کارمند یکی از شهرستانهای استان گلستانم

میخواستم عنوان کنم ، اگر واقعا دنبال عفاف هستید توی ادارات چرا خانم ها مجبورند با اقایان توی یک اتاق باشند ؟
چرا من خانم توی بهزیستی یه شهرستان توی استان گلستان باید با یک مرد نامحرم روزی 8 ساعت داخل اتاق باشم
و اتاق کناری هم دقیقا یک زن و یک مرد ؟!!
چندین بار اعتراض کردم اما جوابی ندادند
از رئیس اداره خواستم فکری بکنه فقط خندید

تو را خدا مدیرهای ارزشی پیگیر باشید
بنیان خانوادها توی ادارات دولتی بیشتر در خطر هست تا جای دیگه

اصلا حریم ها رعایت نمیشه

چرا پیگیری نمیکنید ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار