رییس‌ جمهوری، دلیل بسیاری از فشارها بر سوریه را قرارداشتن آن کشور در خط مقدم مقاومت دانست و گفت: حمایت ایران از ملت سوریه تا پیروزی نهایی ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۳۸۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 22 February 2017

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه این مطلب را در دیدار خانم هدیه عباس رئیس مجلس سوریه که در حاشیه ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین انجام شد، مطرح کرد.

وی با تبریک پیروزی‌های اخیر مردم سوریه در برابر تروریست‌ها، اظهار داشت: در ماه‌های اخیر شاهد تحولات بسیار مثبتی در سوریه هستیم، به گونه‌ای که پس از پیروزی‌های اخیر در سطح جهانی نیز نظرات دولت‌ها نسبت به تحولات این کشور متفاوت شده و احساس می‌کنند که باید در برابر واقعیت‌های سوریه تسلیم شوند.
رییس‌ جمهوری تصریح کرد: ایران همانند گذشته برای مبارزه با تروریسم و حمایت از مذاکرات پیش روی سوریه در کنار مردم این کشور خواهد ماند.
روحانی با اشاره به اینکه مردم سوریه در شرایط سخت و دشواری به سر می‌برند، خاطر نشان کرد: یکی از دلایل فشار به مردم سوریه در طول سال‌های گذشته بخاطر حمایت سوریه از اهداف مردم فلسطین است.
وی اضافه کرد: سوریه همواره در خط مقدم مقاومت قرار داشته و بسیاری از فشارها به مردم سوریه بخاطر همین مسأله است.
رئیس جمهوری برقراری صلح و ثبات در سوریه را به نفع فلسطین و منطقه دانست و اظهار داشت: فلسطین مهم‌ترین مساله دنیای اسلام است و امیدواریم این کنفرانس بتواند گام مهمی در مسیر حل و فصل مسایل منطقه بردارد.

رئیس مجلس سوریه:اگر حمایت ایران نبود پیروزی به دست نمی آمد
سرکار خانم هدیه عباس رییس مجلس سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم، دولت، مردم و مجلس سوریه به دکتر روحانی گفت: مردم سوریه حمایت‌های بی‌دریغ ایران را ارج می‌نهند و بی‌تردید اگر این حمایت‌ها نبود، مقاومت و پیروزی هم به دست نمی‌آمد.
رییس مجلس سوریه با اشاره به اهمیت هماهنگی ایران و سوریه در مقابله با تروریسم گفت: این هماهنگی ثمرات بسیار مثبت و خوبی داشته و مسایل سوریه در بعد سیاسی و نظامی سمت و سوی سازنده‌ای به خود گرفته است.
هدیه عباس همچنین تقویت بیش از پیش روابط تهران – دمشق را ضروری دانست و گفت: سوریه برای تحکیم مناسبات همه جانبه با ایران اهمیت بسیار ویژه‌ای قایل است.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در شرایط کنونی منطقه، گفت: این کنفرانس می تواند تأثیر بسیار مثبتی در حمایت از آرمان فلسطین، بویژه در شرایطی که بسیار از کشورهای عربی و غربی به دنبال به فراموشی سپرده شدن موضوع فلسطین هستند، داشته باشد.



منبع : ایرانا

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، روحانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار