فرمانده انتظامي استان:
فرمانده انتظامي استان رسانه ها را امين مردم و جامعه دانست و گفت: رسانه ها شاخص ترين ظرفيت اجتماعي احساس امنيت در جامعه هستند.
کد خبر: ۳۹۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 13 March 2017
فرمانده انتظامي استان رسانه ها را امين مردم و جامعه دانست و گفت: رسانه ها شاخص ترين ظرفيت اجتماعي احساس امنيت در جامعه هستند.
 
سردار "علي اكبر جاويدان" در نشست خبري با خبرنگاران گفت: نيروي انتظامي متولي برقراري نظم و امنيت در جامعه بوده و در اين رسالت خطير نيازمند همكاري و مشاركت همه سازمان ها و نهاد ها است.

وي، رسانه ها را شاخص ترين ظرفيت اجتماعي در ارتقاء احساس امنيت عنوان كرد و بيان داشت: ارتباط پليس با رسانه ارتباط دوسويه، هدفمند و در راستاي پيشگيري از وقوع جرائم و كاهش آسيب ها است.

این مقام انتظامی ادامه داد: ما به نقش رسانه‌ها واقفیم و خبرنگاران و رسانه‌ها را به عنوان یکی از بازوان موثر پلیس در افزایش احساس امنیت در سطح جامعه می‌دانیم، سیاست و تدبیر ناجا بر این است که از ظرفیت رسانه‌ها بهره بگیرد.

وي در ادامه به گزارشي از عملكرد انتظامي استان در سال جاري پرداخت و بيان داشت: عملکرد فرماندهی انتظامی استان گلستان بر اساس اولویت‌های مشخص شده از سوی ناجا بوده و سعی شده به بهترین نحو در این حوزه اقدام شود و خوشبختانه کارنامه عملکرد قابل دفاعی داشته‌ایم.

وی گفت: در حوزه قاچاق با توجه به شعار سال به طور جدی وارد شدیم و اقدامات خوبی را با محوریت پلیس آگاهی انجام دادیم که ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه 16 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

جاویدان گفت: کالای دخانی، صوتی و تصویری، موبایل، قطعات الکترونیکی، دارو و مواد غذایی بیشترین کشفیات در حوزه قاچاق بوده است.

وی تاکید کرد: در 11 ماه امسال، 764 هزار و 527 فقره تخلفات رانندگی در سطح شهرهای استان توسط پلیس راهور اعمال قانون شد که 156 هزار و 543 فقره آن تخلفات حادثه‌ساز بوده است.
وی ادامه داد: در مجموع تصادفات در 11 ماه امسال، شاهد كاهش 12 درصدي تصادفات و نیز 12 درصدي جانباختگان ناشي از سوانح بوده ايم .

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: از تعداد جانباختگان حوادث رانندگی درون شهرهای استان گلستان، 54 درصد راکب و یا ترک‌نشین موتورسیکلت و 36 درصد را عابر پیاده تشکیل داده اند، به عبارت دیگر 90 درصد از جانباختگان حوادث ترافیکی درون شهرهای استان، موتورسیکلت‌سوار و عابر پیاده بوده است.

وی از کشف چهار تن و 550 کیلوگرم موادمخدر از ابتدای امسال تاکنون توسط پلیس گلستان خبرداد و گفت: بیشترین مواد مکشوفه از نوع تریاک، حشیش، هروئین و شیشه و سایر مواد صنعتی بوده است که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 91 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: با انهدام 45 باند تهيه و توزيع مواد مخدر شاهد افزايش 98درصدي برخورد با عناصر تهيه و توزيع مواد مخدر در سطح استان بوده ايم.

جاویدان اضافه کرد: در حوزه پلیس 110 در سال جاری، 492 هزار و 811 تماس تلفنی به این مرکز انجام شده که تجمیع خطوط 110 در مزکز استان گلستان باعث افزایش کیفیت عملکرد پلیس 110 شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در حوزه پلیس فتا استان گلستان، شاهد افزایش 100 درصدی پرونده‌های وارد شده به این پلیس بوده‌ایم که هتک حیثیت، برداشت غیرمجاز، کلاهبرداری و جرائم غیرفرهنگی بیشترین جرائم در سالجاری به شمار می آید.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز خاطرنشان کرد: دو محور امنیت ترافیکی و انتظامی دستور کار پلیس گلستان در ایام نوروز است.

سردار جاویدان در خاتمه گفت: طرح نوروزی پلیس از 25 اسفندماه آغاز و در این طرح 23 ایستگاه پلیس در سطح استان گلستان فعال خواهد شد؛ پلیس‌ راه و راهور در حالت آماده‌باش خواهد بود و رده‌های ستادی در کنار رده‌های عملیاتی به اجرای ماموریت خواهند پرداخت.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار