رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان:
رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان گلستان گفت: در انتخابات حق انتخاب کنندگان، حق انتخاب شوندگان و حق جامعه سه موضوع مهمی است که باید مدّنظر دست اندرکاران انتخابات قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 15 March 2017
رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان گلستان گفت: در انتخابات حق انتخاب کنندگان، حق انتخاب شوندگان و حق جامعه سه موضوع مهمی است که باید مدّنظر دست اندرکاران انتخابات قرار گیرد.

سید ناصر باقری در دومین جلسه هیأت بازرسی انتخابات استان که با حضور رؤسای هیأت های بازرسی انتخابات شهرستان های 14 گانه برگزار شد، افزود: مقوله اول و دوم به صورت آئین نامه و قوانین انتخابات تعیین و تبیین گردیده که همه از آن مطّلع هستیم اما موضوع سوم حق جامعه است.

وی تأکید کرد: با توجه به فرمایشات امام راحل(ره) که فرمودند: " میزان رأی ملّت است. " و مقام معظّم رهبری مدّظله العالی که با تأکید بر این موضوع فرمودند: " رأی ملّت حقّ النّاس است." نتیجه می گیریم حق رأی دادن از چه اهمّیّتی برخوردار است . چرا که این موضوع هم تبعات دنیوی و هم تبعات اخروی دربردارد.

وی با اشاره به وظیفه مندی وزارت کشور در امر انتخابات و اهمّیّت این موضوع گفت: می توان انتخابات را به عنوان مهم ترین حوزه ارزیابی وزارت کشور برشمرد که دارای جایگاه و مرتبه بسیار مهم و بالایی می باشد لذا عملکرد استانها در این حوزه به دقّت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت .

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، به موضوع اخلاق در انتخابات پرداخته و با بیان این سخن گهربار از مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) که فرمودند: "مهم ترین ابزار ریاست سعه صدر و تحمل است"، خاطرنشان ساخت: رعایت اخلاق در انتخابات را هیچگاه نباید از یاد ببریم. اخلاق به انضمام مدیریت در بازرسی سبب ارتقاء کیفی سطح بازرسی¬ها و نتایج آن خواهد شد. سعه صدر در کنار اخلاق مداری به ما در رسیدن به هدف برگزاری انتخابات با شکوه کمک می کند. لذا لازم و ضروری است سعه صدر، ظرفیّت و نرخ تحمل خود را بالا بیریم.

در ادامه کریمی عضو هیأت بازرسی انتخابات استان و مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری درخصوص اهمیت و جایگاه هیأت بازرسی در انتخابات استان توضیحاتی را ارائه و به عوامل بازرسی توصیه نمود از ورود به مسائل و دسته بندی های سیاسی و جانبداری از احزاب یا کاندیدایی خاص به طور جدّی پرهیز نمایند.

در پایان جلسه محمدی، دبیر و عضو هیأت بازرسی انتخابات استان دستورالعمل و شرح وظایف هیأت های بازرسی شهرستانی را به طور کامل تشریح و درخصوص قوانین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری توضیحاتی را بیان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار