دبیردائمی دومین جشنواره سراسری تئاتر «اتود» خبر داد:
طراح و دبیردائمی دومین جشنواره سراسری تئاتر «اتود» به اعلام آمادگی ٢٠استان برای شرکت در این برنامه اشاره کرد و گفت: پنج استان گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، یزد و مازندران در بخش رقابتی حضور داشتند.
کد خبر: ۳۹۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 15 March 2017
طراح و دبیردائمی دومین جشنواره سراسری تئاتر «اتود» به اعلام آمادگی ٢٠استان برای شرکت در این برنامه اشاره کرد و گفت: پنج استان گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، یزد و مازندران در بخش رقابتی حضور داشتند.

حمید رحیمی نژاد، افزود: با توجه به تقاضانامه های ارسال شده و محدودیت زمان اجرای بخش های رقابتی، این پنج استان موفق به شرکت در جشنواره شدند.

وی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره با در نظر داشتن یکی از اهداف اصلی خود که همانا آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان تئاتر با واژه «اتود» برای دستیابی به معنا و مفهوم واقعی آن در هنر نمایش است، در ارسال فراخوانی سراسری به ادارات کل استان ها، از تمامی هنرمندان، هنرجویان و دانشجویان هنر نمایش دعوت شد تا با حضور در دومین دوره جشنواره که ملاک اصلی اش تمرین، تجربه، آموزش و ترغیب آنان بوده، بتوانند در راستای تحقق معنای واقعی «اتود» گام کوچکی بردارند.

رحیمی نژاد با بیان این نکته که یکی از مزیت های این جشنواره نسبت به دوره نخست، اضافه شدن بخش «اتود کارگاهی نمایشنامه نویسی» و «اتود پوسترهای نمایشنامه» بوده، افزود: این کارگاه ها توسط اساتید برجسته تئاتر کشور در گرگان، برگزار شد.

وی اضافه کرد: برگزاری منظم این کارگاه های آموزشی به منظور ماندگاری دستاوردهای جشنواره بود که در دوره های آینده هم استمرار خواهند داشت.

رحیمی نژاد به برگزیدگان جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش نمایشنامه‌نویسی سید حسن حسینی نژاد از گلستان به‌عنوان برگزیده انتخاب شد و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به همراه ١٠میلیون ریال دریافت کرد.

وی خاطر نشان کرد: در بخش اتود کارگاهی فاطمه نصیری از گلستان حائز رتبه نخست شده و تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی ١٥میلیون ریالی را دریافت کرد همچنین محمدمهدی زنگانه از گلستان رتبه دوم به همراه تقدیرنامه و ١٠میلیون ریال جایزه نقدی و ندا حبیبی از یزد و مبینا کلبادی از گلستان به‌صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند و به هریک از آنها تقدیرنامه و ٧میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد. همچنین از سحر احمدی و نرگس نصیری در این بخش تقدیر شد.

طراح و دبیردائمی دومین جشنواره سراسری تئاتر «اتود» اظهار کرد: در بخش اتود پوسترهای نمایشنامه هیچ اثری حائز رتبه نشد و تنها از محسن گرنامی خلیلی از مازندران برای طراحی پوستر نمایشنامه «سرخ اُ» نوشته مهیار هزارجریبی تقدیر شد.

وی در خاتمه ضمن قدردانی از اطلاع رسانی استان گلستان در بخش رسانه ای و تبلیغاتی، افزود: استان چهارمحال و بختیاری نیز به رسانه ای کردن فراخوان جشنواره و ترغیب هنرمندان آن استان، بهترین عملکرد را در میان سایر استان های کشور داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار