مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان:
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: 840 هزار و 764 تن گندم تولیدی و مازاد کشاورزان گلستانی در سال زراعی گذشته، از اواخر خرداد 95 تاکنون به 13 استان کشور حمل شده است.
کد خبر: ۴۰۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 15 April 2017
 مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: 840 هزار و 764 تن گندم تولیدی و مازاد کشاورزان گلستانی در سال زراعی گذشته، از اواخر خرداد 95 تاکنون به 13 استان کشور حمل شده است.

حمید رضا علی محمدی اظهار داشت: از این مقدار 722 هزار و 597 تن گندم به وسیله کامیون و بقیه از طریق قطارهای باری و به صورت ریلی حمل شد.

به گفته وی؛ از سال قبل حمل گندم مازاد گلستان به سایر استان های کشور از طریق خط آهن فعال شده که تاکنون هفت هزار و 208 تن گندم به البرز، مرکزی و یزد ارسال شده است.

علی محمدی استان های متقاضی گندم گلستان را شامل؛ یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، قم، سیستان و بلوچستان، کرمان، البرز، تهران، گیلان، مازندران و مرکزی بیان کرد که با هماهنگی شرکت بازرگانی دولتی ایران، حمل گندم به این مناطق صورت می گیرد.

وی اضافه کرد که اکنون 200 هزار تن گندم مازاد برنیاز مردم گلستان نیز در سیلوهای شرکت غله استان موجود است که طبق تقاضای استان ها و ارائه مجوز از سوی سازمان مرکزی، حمل آن صورت خواهد گرفت.

علی محمدی؛ علت استقبال از گندم گلستان را کیفیت بالای این محصول اعلام کرد و افزود: گندم تولیدی این استان همچنان رکورددار کیفیت گندم در سطح کشور است.

به گفته کارشناسان زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان؛ گندم تولیدی این استان با داشتن 12 تا 13 درصد پروتئین، 28 تا 30 درصد گلوتن مرطوب و 78 تا 80 کیلوگرم وزن هکتولیتر در رده مرغوب‌ترین گندم کشور است.

شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان در سال زراعی قبل، یک میلیون و 364 هزار و 364 تن به ارزش 17 هزار و 400 میلیارد ریال گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را خریداری کرد، گلستان رتبه دوم خرید تضمینی گندم را در کشور بعد از خوزستان دارد.

استان گلستان واقع در شمال کشور با داشتن 650 هزار هکتار زمین زراعی از قطب های مهم تولید گندم با کیفیت در کشور به شمار می رود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار