نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آسیب های فضای مجازی تهدیدی جدی برای خانواده ها محسوب می شود، گفت: ساده ترین راهکار مقابله با این تهدیدات آموزش درست و فرهنگ سازی فرزندان است.
کد خبر: ۴۰۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 18 April 2017
 نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آسیب های فضای مجازی تهدیدی جدی برای خانواده ها محسوب می شود، گفت: ساده ترین راهکار مقابله با این تهدیدات آموزش درست و فرهنگ سازی فرزندان است.
 
 آیت الله "سید عبدالهادی هاشمی شاهرودی" در جلسه اندیشه ورزی با موضوع بررسی علل و عوامل طلاق درستاد فرماندهی انتظامی شهرستان علی آباد کتول، گفت: طلاق امروز به عنوان یکی از اضلاع مثلث آسیب های اجتماعی در جامعه به شمار می رود.

وی انتخاب های ناآگاهانه و ناعاقلانه در ازدواج را به عنوان مهمترین عامل شکست در ازدواج عنوان کرد و گفت: آمار های ارائه شده نشان از افزایش نرخ طلاق در سال های اخیر دارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیشتر آمار طلاق در سال های ابتدایی زندگی به ثبت رسیده است، بیان داشت: آمار های ارائه شده به نحوی نمایانگر تغییرات بنیادین در استحکام بنیان خانواده است.

وی خانواده را کوچکترین نهاد اجتماعی که نقش بالنده و اساسی در تکوین جامعه دارد بر شمرد و گفت: خانواده با التزام عملی به اصول اعتقادی خود زمینه ساز جامعه کلان فردا است که بایستی روابط اجتماعی، عاطفی ، سیاسی و فرهنگی آن در جهت ارزش های بایسته نظام قرارگیرد.

آیت الله شاهرودی به تاکیدات مکرر در دین مقدس اسلام بر استحکام خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده سالم زمینه ساز جامعه سالم است و وقوع جرایم و آسیب ها در این گونه جوامع بسیار پایین است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع فضای مجازی و تهدیداتی که در این فضا متوجه خانواده ها شده است ، افزود: فضای مجازی قلمروی فارغ از مکان و زمان است که بر همه ابعاد زندگی تاثیر خواهد داشت.

وی اظهار داشت: مشکلات و معضلاتی که در دنیای مجازی برای خانواده ها ایجاد شده موجب نگرانی بسیاری از خانواده ها شده است چرا که خانواده ها خصوصا جوان ها و نوجوانان هنوز قدرت تشخیص خوب و بد را ندارند و به صورت مداوم در معرض آسیب های فضای مجازی قرار می گیرند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آسیب های فضای مجازی تهدید جدیدی برای خانواده ها محسوب می شود ،تصریح کرد: ساده ترین راهکار مقابله با این تهدیدات، آموزش درست و فرهنگ سازی برای فرزندان است.

وی گفت: راهکار مقابله با این معضل ، برخورد فیزیکی نیست بلکه باید به ارتقاء فرهنگی جامعه کمک کرد و دولت، سازمان ها و نهاد های مردمی هر کدام نقش مهمی در راستای پیشگیری از آسیب ها و مشکلات فضای مجازی ایفا  کنند.

آیت الله شاهرودی با اشاره به ارائه راهکارها و پیشنهادهایی در زمینه پیشگیری از طلاق تصریح کرد: تشکیل پایلوت آموزش پیشگیری از صیانت مزدوجین قبل از ازدواج با هدف تشکیل خانواده ای با دوام و مستحکم از سال 1393 در شهرستان علی آباد کتول آغاز شد که در این طرح جوانانی که قصد ازدواج دارند باید در 6 کلاس آموزشی که با استادانی از نیروی انتظامی و دادگستری تشکیل شده، شرکت کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی خصوصا طلاق در علی آباد کتول خاطر نشان کرد: اجرای این طرح نقش بسیار مهمی در کاهش طلاق در شهرستان داشته و در تلاش هستیم این برنامه آموزشی در سایر شهرهای استان نیز اجرا شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نجف دیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
آنهایی که وجوهات شرعی را می گیرند
وبه مردم قبض رسید رهبری ومراجع را نمیدهند
مردم بدهکار خمس می مانند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار