جلسه دفاع از شهرستان گنبد کاووس به عنوان کاندید شهر ملی فرش ترکمن با حضور دکتر بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 20 April 2017
جلسه دفاع از شهرستان گنبد کاووس به عنوان کاندید شهر ملی فرش ترکمن با حضور دکتر بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

جلسه دفاع از شهرستان گنبد کاووس به عنوان شهر ملی فرش ترکمن  با حضور دکترنامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان ، مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل و معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس درمحل دفتر معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور برگزار شد.

مهندس ابراهیم کریمی  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این خصوص گفت: :فرش ترکمن شهرستان گنبد کاووس در سال 1390 به شماره 234 توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

او اضافه کرد: همچنین  با پیگیری های  صورت گرفته سومین موزه تخصصی فرش کشور در شهرستان گنبد راه اندازی که این دو موضوع موجب اشتغالزایی بخش اعظمی از هنرمندان این شهرستان گردیده است.

کریمی  افزود: با توجه به این موارد شهرستان گنبد کاووس به عنوان کاندیدای شهر ملی فرش ترکمن در استان تایید و در جلسه شورای راهبردی شهر ملی قرار گرفت .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان گفت: ثبت شهرستان گنبد کاووس به عنوان  شهر ملی فرش ترکمن در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی پیش نیازی برای ارسال پرونده این شهر به شورای جهانی صنایع دستی است و از این رو از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد که  مقدمات ثبت ملی آن در حال پیگیری می باشد.

در این جلسه دکتر نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  گفت: برندسازی و هویت بخشی اهمیت بسیاری دارد و شعار ما این است که هر استان یک برند جهانی دارد و پیگیری شود در هر شهرستان یک برند ملی داشته باشیم.

شایان ذکر است در این جلسه هنرمند شهرستان گنبد کاووس در زمینه فرش دستباف که دارای مدرک دکترای افتخاری فرش دستباف نیز می باشد به منظور دفاع از فرش ترکمن حضور داشت.

گفتنی است در سطح کشور فقط 10 شهر کاندید شهر ملی هستند که شهرستان گنبد کاووس نیز یکی از این شهرهاست و پس از تکمیل مراحل پرونده به شورای جهانی صنایع دستی و انتخاب شهر جهانی صنایع دستی معرفی خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار