مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان بااشاره به رشد بی سابقه مصرف مشترکین گرگانی در روزهای پایان سال گفت: مصرف مشترکین آب شهر گرگان در پیک مصرف سی اسفند به مدت مشابه سال گذشته 11.5درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۱۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ 24 April 2017
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان  گلستان بااشاره به رشد بی سابقه مصرف مشترکین گرگانی در روزهای پایان سال  گفت: مصرف مشترکین آب شهر گرگان در پیک مصرف سی اسفند به مدت مشابه سال گذشته 11.5درصد افزایش داشته است.

  مهندس محمد هادی رحمتی گفت: با توجه به بررسی های بعمل آمده در حوزه بهره برداری شرکت سرانه مصرف مشترکین شهر گرگان در زمان پیک مصرف آب در 30 اسفند سال گذشته 576 لیتر در شبانه روزبه ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال 94 این رقم  67 لیتر در شبانه روز افزایش داشته که این امر 2.5 برابر متوسط مصرف روزانه مردم شهر گرگان در شرایط عادی بوده است که این میزان مصرف  باعث کاهش فشار و قطع آب در بعضی از نقاط گرگان گردیده است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان افزود با توجه مصرف بیش ازحد  آب در روزهای پایانی سال گذشته از مشترکان خواست که به منظور فراهم کردن امکان استفاده از این مایه حیات برای تمامی مردم استان و تامین مطمئن و پایدار آن، رعایت برخی نکات در صرفه جویی را مدنظر قرار دهند.

وی تصریح کرد بحران جدی آب ضرورت توجه شهروندان را به مدیریت مصرف و صرفه‎جویی از این مایه حیات‎بخش بیشتر می‎کند و اگر هر یک از شهروندان به میزان 20درصد در مصرف آب صرفه‎جویی کنندعلاوه برجلوگیری از قطعی آب ازکاهش بی‎رویه منابع آبی نیز جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد اگر مردم از هزینه هایی که دولت بصورت مستقیم و غیر مستقیم برای تامین آب و تبدیل آن به آب شرب سالم و بهداشتی آگاهی کافی داشته باشند ، قطعاً برای جلوگیری از این هزینه ها به صورت خود جوش در مصرف آب صرفه جویی می کردند.

مهندس محمد هادی رحمتی ادامه داد به منظور خدمات رسانی مطلوب و پایدار به کلیه شهروندان استان  درسال گذشته  دربخش تامین آب و مدیریت توزیع آن باید اقداماتی جدی مد نظر قرار می گرفت که در همین راستا شرکت آبفا گلستان پروژه هایی را در بخش حفر و تجهیزچاه ،بازسازی و بهسازی چاه ها ، و نیز تقویت شبکه های توزیع را در سراسر شهرهای استان اجرا نموده که از نتیجه این اقدامات تقلیل پیامدهای نامطلوب و به حداقل رسانیدن بحران کم آبی و کاهش فشار آب مشترکان استان بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا گلستان در پایان اظهار داشت مشترکین آب نیز رسالت مهمی را بر عهده دارند و هر فرد گلستانی موظف است مصارف خود را به صورت  هوشمندانه مدیریت نماید تا انشا ا... ایام تابستان 96 را بدون هیچگونه مشکلی پشت سر بگذاریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار