گفتگوی اختصاصی رئیس شورای شهر چرام با تابناک(قسمت دوم)
ارکیان : آقای شهردار تعامل خوبی با تمام ادارات داشت و هدیه و مراسمات تشریفات بیشتر ادارات را می دادند و مردم انتقاد دارند که ریخت و پاش شده و بنده تذکراتی دادم اما بیشتر ادارات چون دولتی هستند مشکلاتی مالی دارند و چون شهرداری نیمه خصوصی هست بهتر می تواند هزینه کند!
کد خبر: ۴۱۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 30 April 2017
با نزدیک شدن به زمان انتخابات شورای شهر ، حساسیت ها در خصوص عملکرد شوراها افزایش می یابد که اگر داوطلبین جدید از اعضای شورای قبل باشند ، بیشتر مورد بررسی و نقد قرار می گیرند.
شورای شهر چرام در دوره ی چهارم ، از این قاعده مستثنی نبوده و البته برخی مسائل و انتقادات در شبکه های مجازی نسبت به عملکرد این شورا مطرح بوده است. بر همین اساس و بنابر رسالت خبری موارد مطرح شده در قالب سئوال از رئیس شورای شهر چرام پرسیده شده تا پاسخ های این عضو شورای شهر هم منتشر شده باشد و با رعایت عدالت مخاطبان موضوعات مطرح شده را پیگیری کنند.
در همین رابطه خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه ای اختصاصی با رئیس شورای شهر چرام عملکرد این شورا را در چهار سال گذشته مورد بررسی قرار داده است که بخش اول آن منتشر گردید(اینجا) و در ادامه (بخش دوم) این مصاحبه منتشر می شود.
ادامه مصاحبه با رئیس شورای شهر چرام
سوال برخی نسبت به مشکلات صدور ساخت و ساز و مشکلات نظافت شهر معترض هستند نظر شما در این رابطه چیست؟
پاسخ : یکی از شهردارانی که فوق العاده مردم را در بخش ساخت و ساز تخفیفات همه را یکسان می دید آقای تیموری فر بود مردم بدانند یا باید براساس قانون تمام پول را واریز کنند و کار بخواهند نمی شه کار بخواهیم و تخفیف ویژه هم بخواهیم خیابان ها باهم قیمت هاشون فرق دارند، اما انصافا خیلی کمک کرد به همه،
سوال بخش طرح ۴۸ هکتاری چه مشکلی دارد ؟
بخش اعظم کار ما که معطل مانده و می تواند کمک زیادی به شهرداری کند ، همین مشکل ۴۸ هکتاری هست که تازه هم ۴۵ هکتار به آن اضاف کرده ند. مردم باید بدانند جلسات بی شماری با حضور شهردار ، فرماندار و سایر ادارات گرفته شد ، حتی با معاون وزیر هم تماس گرفتیم و صحبت کردیم ، مشکل ۴۸ هکتاری به این آسانی قابل حل نیست ، خود آقای شهردار نامه نوشت برای شورای شهر که شما دستور بدهید من برای همه پروانه ساخت صادر می کنم ، داخل شورای شهر رای گرفته شد و تصویب شد . کمیته انطباق فرمانداری آن را رد کرد ! سند ۴۸ هکتاری به اسم راه و شهرسازی هست . یادم هست آخرین باری که در این خصوص داخل استانداری جلسه گرفته شد ، شخص آقای جانی پور به عنوان نماینده شورا حضور داشتند. ایشان می داند چقدر بنده و آقای شهردار تلاش کردیم و به نتیجه ای نرسیدیم چون سند به اسم راه و شهر سازی هست ! آخرین نتیجه ای که به ما دادند یک زمین هایی که مساحت کمتر از ۲۵۰ متر به پایین هستند هزینه  بسیار پایینی باید به حساب راه و شهر سازی واریز کنند ، فکر کنم ۲۵۰ متر به پایین متری هزار تومان حساب می شه از ۲۵۰ متر به بالا اون ۲۵۰ متر به قیمت هزارتومان محاسبه می شود و 50 متر دیگرش به قیمت کارشناسی حساب می شود ، باید پول را بریزند به حساب راه و شهرسازی بعد شهردار نامه می دهد و اگر تایید شد که پول واریز بشود، آقای شهردار می تواند اقدام کند و پروانه ساخت صادر می کند، تبصره ای که داده اند این است که منازلی که ساخته شده اند تا سال ۸۶ می توانند اقدام کنند اما از ۸۶ به بالا نمی توانند ! درخواستی که از مسئولین دارم این است که به فکر مردم باشند این مشکل رو اگر دولت بخواهد حل می شود. از دست شورا خارج هست طرح ۴۸ هکتاری تمام امکانات را دارد اما پروانه ساخت نمی توانیم صادر کنیم مسئولین باید این مشکل مردم رو حل کنند که دغدغه همه هست.
 
 شورای شهر چرام
 
سوال : گلایه مردم از عدم حضور شهردار هست ؟
هر وقت شهردار از شهر خارج شده چه مرخصی باشد چه ماموریت باشد یک نسخه از مرخصی یا ماموریتش ارسال می شود برای شورای شهر ، یک نسخه برای حراست فرمانداری و یک نسخه ارسال می شود برای استانداری . بنده تایید می کنم که آقای شهردار خیلی از شهر خارج شد! بله من قبول دارم اما برای گرفتن بودجه بوده و رایزنی های متعددی برای گرفتن بودجه برای شهر چرام بود. بنده به چشم خودم دیدم در استان چقد برای گرفتن بودجه تلاش می کرد. شهردار نباید همیشه داخل شهرداری باشد جلسات متعدی برگزار می شود که دست خودش نیست. هر اداره که جلسه برگزار می کند چه خصوصی ، چه دولتی ، باید شهردار و شورا در جلسه حضور داشته باشند ، بیشتر وقت ها شهردار در اتاق شهرداری حضور داشته اما بعضی از مخالفینی که در شهرداری حضور دارند می گفتند که شهر دار نیست ! هرکسی در چرام شهردار بشود مطمئنا یک عده مخالف ، یک عده موافق ، و یک عده هم بی طرف هستند. یک مخالف می تواند جو یک شهر را خراب کند ، اما در خصوص نظافت شهر ، بنده تشکر می کنم از شهرداری و به صورت ویژه تشکر می کنم از رفتگران اندک شهرداری که بار مسئولیت سنگین نظافت شهر برعهده این چند نفر هست . تعدادشان بسیار اندک هست بارها هم مراجعه کردیم برای بکارگیری نیروی که موافقت نشده است.
سوال : نظر شما در مورد تندیس هایی که در ورودی و خروجی شهر و مشکلاتی که برای نصب تندیس ها و جدیدا تندیس بهمن بیگی بوجود آمده چیست ؟
برای اولین بار چهره زیبایی در شهر داریم که نمای زیبایی به شهر داده است . ما میدانی داریم به اسم میدان فرشته بلواری که به سمت القچین هست بلوار خلیج فارس نامگذاری شده ، بلوار شهید دستغیب که قبلا بوده ، بعد می رسیم به میدان عصر عاشورا ،میدان معلم که قراره تندیس آقای بهمن بیگی نصب شود که آقای بهمن بیگی متعلق به همه هست آقای بهمن بیگی نماد تحول نوین در تربیت و پرورش عشایر است و چهره ای ملی است و متعلق به همه است
سوال : می گویند به جای تندیس بهمن بیگی می توانستن از نماد بومی استفاده کنند ؟
بنده در این حد می دانم که اگر تندیس بومی گذاشته می شد ، باز هم یک سری مشکلات بوجود می آمد ، بنده دوست دارم از نماد تندیس بومی استفاده می شد اگر این تندیس نصب بشود بدون شک بعدا می شود از تندیس های بومی استفاده کرد مطمئن باشید. هر تندیسی نصب شود عده ای ناراضی هستند! مثلا در رابطه با تندیس فرشته یا تندیس عصر عاشورا به هرحال عده ای ناراضی هستند که باتمام مشکلات نصب شدند . بعد می رسیم به تندیس شهدا و در آخر تندیس دیگری داریم به اسم تندیس مرد کشاورز که جایگاهش رو باید مشخص کنیم که آماده هست و این تندیس رو به دست یکی از همشهریانمان به اسم آقای غلامی ساخته شده است .
از همان اول بخاطر تندیس ها بنده با آقای شهردار جلسه ای با حضور هنرمندان برگزار کردیم که قرار شد ساخت تندیس ها رو به آقای غلامی که از هنرمندان شهرمان هست واگذار بشود که مذاکراتی صورت گرفت و قرار شد از آقای غلامی استفاده کنیم که نمی دونم چرا آقای شهردار و آقای غلامی به توافق نرسیدند! بعدش مجدا اقای غلامی با آقای شهردار به توافق رسیدند و قرار شد تندیس شهدا و تندیس مرد کشاورز را بسازد که تندیس شهدا رو نصب کرد و تندیس مرد کشاورز رو هم به زودی نصب می کنیم .
قرار بود تندیس شهدا جلوی گلزار شهدا نصب بشود و این میدان به نام میدان شهدا نامیده شود و مرد کشاورز هم جلوی پمپ بنزین نصب بشود که با تمام تلاش های ما و آقای شهردار با مکان های اصلی تندیس های شهدا و مرد کشاورز موافقت نشد ! اما برای نام گذاری میدان ها درسته در وظایف شورای شهر آمده و ما هم مصوب کردیم اما یک مصوبه دیگری هم هست که باید یک نفر از شورای شهر باشد با حضور رئیس بنیاد شهید فرمانده سپاه ، امام جمعه و دو نفر هم به انتخاب امام جمعه هستند که باید مصوب بشود و نامگذاری تنها در دست ما تنیست و باید عزیزانی که گفتم موافقت کنند تا ما بتوانیم میدان هارا نامگذاری کنیم .
سوال بدهکاری شهرداری چقد هست ؟
در جلسه تودیع و معارفه مهندس نوری زاده و آقای دکتر تیموری فر مطرح شد خود آقای شهردار ( دکتر تیموری) گفت که یک میلیارد و هفتصد یا هشتصد میلیون بدهکاری و مبلِغ بسیار ناچیزی در حساب شهردار زیر صد تومان وجود داشته است ! مگه آقای شهردار ( نوری زاد ) زمانی که تحویل داده حساب رسی نشده ؟
 دوسال حسابرسی شده ماهم دوسال حسابرسی کردیم و قرار است به زودی حساب رس جدید بیاد و حسابرسی این دوسال انجام بگیرد. اما مطمئن باشید که رقم ما بالاتر خواهد رفت ! بالاخره شهرداری در این چهارسال کارهای بزرگی انجام داده همان شهردارها و شوراهای قبلی که بدهکاری دارند کارهایی انجام داده اند که بدهکاری داشته اند! یک سری اختیاراتی شهردار دارد که شورا حق دخالت ندارد ! مثل بکار گیری نیرو ها در پست ها و از اختیارات خاص و تام شهردار است .
مردم باید بدانند شهردار اختیاراتی دارد که مخصوص خودش است ! اختیار دارد در بعضی معاملات تا 11 میلیون تومان در بعضی معاملات بدون اجازه شورای شهر انجام بدهد .
آقای شهردار تعامل خوبی با تمام ادارات داشت و هدیه و مراسمات تشریفات بیشتر ادارات را می دادند و مردم انتقاد دارند که ریخت و پاش شده و بنده تذکراتی دادم اما بیشتر ادارات چون دولتی هستند مشکلاتی مالی دارند و چون شهرداری نیمه خصوصی هست بهتر می تواند هزینه کند! از شهرداری می خواهند که کمک کنند و در تمام ادوار گذشته هم صورت می گرفته و مخصوص این شهردار نبوده ! البته شهردار محترم همان طوری که قبلا گفتم تعاملات بسیار خوبی با تمام ادارات داشت . مثلا استاندار تشریف آورده چرام هیچ کس پول ندارد هزینه کند و رجوع می کنند به شهرداری تا هزینه کند یا مثلا روز معلم که روز بنده هست ادارات خیلی فقیر هستند بخصوص آموزش و پرورش هدیه رو آقای شهردار می دادند و مردم ندانسته می گویند ریخت و پاش ! هر چند بنده مخالف بودم و بارها هم تذکر دادم حتی به وی گفتم سعی کن با ادارات در این خصوص تعامل نداشته باشی یا خیلی کم چون پرسنلمون نیازمند تر هستن و باید به کارگرها بهتر برسیم.
گفتگو از رضا ابتکار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
عجب ادبیات بچه گانه ای بکار بردند.. ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
آخ سی پول و سکه های مفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار