کد خبر: ۴۱۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 30 April 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ روزنامه «رسالت» در سرمقاله امروز خود مدعی شد که جهانگيري، كليد دوقطبي سازي انتخابات است.

در بخشی از سرمقاله این روزنامه به قلم محمدکاظم انبارلویی آمده است: اولين مناظره انتخاباتی رياست جمهوري با طرح مهم‌ترين موضوعات اجتماعي برگزار شد. حاشيه‌نشيني، فاصله طبقاتي، مشكل مسكن، ازدواج جوانان و عدم كارآمدي دستگاه‌هاي اجرايي در حل مشكلات اجتماعي مهم‌ترين موضوعاتي بود كه در سوالات مناظره مطرح شد. تركيب مناظره‌كنندگان در اولين ظهور و چينش حكايت از 6 سليقه سياسي داشت. رقابت جناحي و جرياني در اين چينش برحسب طرح ديدگاه‌هايي كه مطرح شد، ملموس نبود.

آقاي ميرسليم يك رجل سياسي و مذهبي است كه از سوي يك حزب باسابقه معرفي شده است. آقاي رئيسي به اصرار برخي علما و نخبگان پاي در اين رقابت گذاشته است. آقاي روحاني رئيس‌جمهور مستقر است كه با يك كارنامه 4ساله افتخار حضور در اين مناظره را پيدا كرده است. آقاي قاليباف يك رجل سياسي و مذهبي است كه از سال 84 جزء مطرح‌ترين نامزدهاي انتخاباتي بوده است. آقاي هاشمي‌طبا با سوابق روشن اجرايي از ديگر نامزدهاي مطرح در اين مناظره بود. آقاي جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور كه خود را به عنوان مكمل نقش رئيس‌جمهور مستقر به اين مناظره رسانده است، روز جمعه در نقشي متفاوت از نقشي كه خود در مصاحبه‌ها گفته، ظاهر شد.

در بخش دیگری از این سرمقاله می‌خوانیم: انتخابات دوازدهم بنا به نوع آرايش سياسي يك انتخابات جناحي و جرياني نيست. اضلاع رقابت در مناظره روز جمعه حداكثر 6 ضلعي و حداقل 3 ضلعي است. جناحي‌كردن و جرياني‌كردن رقابت انتخابات دوازدهم اولين ماموريت جهانگيري است.

وي در اين مناظره صريحا گفت: «من به عنوان كانديداي جريان اصلاح‌طلب آمده‌ام تا از فرصت‌ها استفاده كنم.»

با آنكه در مناظره روز جمعه كسي به اصولگرايي و اصلاح‌طلبي و جناحي‌كردن رقابت تقوه نكرده بود اما جهانگيري اولين گام را براي دوقطبي كردن رقابت برداشت. او پس از اعتراف به اينكه نامزد مكمل نيست بلكه نامزد اصلاح‌طلبان است، مطالبي گفت كه ربطي به موضوعات مطرح در حوزه‌هاي اجتماعي كه موضوع مناظره اول بود،‌ نداشت.

جهانگيري با طرح مباحث بي‌اساس مربوط به دولت نهم و دهم و بدون ربط به مباحث اجتماعي مناظره، با علم به اينكه كسي در اضلاع مناظره، دولت نهم و دهم را نمايندگي نمي‌كند، گفت: «آمده‌ام تا بگويم تمام كساني كه مسئول ايجاد آن شرايط در دولت نهم و دهم بودند، امروز با شخص ديگري به صحنه آمده‌اند.» اين يعني عوض‌كردن زمين بازي و لو دادن حرف‌هايي كه بايد در مناظره سياسي گفته شود، نه مناظره اجتماعي كه از نقش خود در انتخابات به عنوان دوقطبي‌كردن فضا پرده‌برداري مي‌كرد.

در ادامه این سرمقاله آمده است: رئيس‌جمهور و معاون اول او به عنوان يك ضلع رقابت بايد اجازه دهند اين كارنامه مورد نقد مشفقانه در مناظرات قرار گيرد. دولت بايد به شعور مردم اهانت نكند و اجازه دهد در كادر موضوعات مناظره در حوزه‌هاي سياست، اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعي هر ضلع آورده‌هاي خود را مطرح كند و در معرض قضاوت عمومي قرار دهد. هر قول و فعلي كه در اين داوري اخلال كند،‌ به نفع مصالح و منافع ملي عمل نكرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار