مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: پرداخت 7 هزار میلیارد ریال وام برای رونق تولید کارخانه ها، واحدهای تولیدی و صنایع استان در سال گذشته از اخراج و بیکاری هزاران کارگر جلوگیری کرد.
کد خبر: ۴۱۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 03 May 2017
 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: پرداخت 7 هزار میلیارد ریال وام برای رونق تولید کارخانه ها، واحدهای تولیدی و صنایع استان در سال گذشته از اخراج و بیکاری هزاران کارگر جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا ، سعید مازندرانی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری گرگان اظهار کرد: سیاست های نادرست اجرا شده دولت گذشته همچنان گریبانگیر واحدهای صنعتی استان است که تلاش می کنیم با اجرای طرح هایی مانند پرداخت تسهیلات بلندمدت و کم بهره برای حل مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، صاحبان این صنایع را برای به جریان انداختن چرخه تولید ترغیب کنیم. 
وی بیان کرد: در نتیجه همین سیاست ها است که در دولت تدبیر و امید همه ساله از تعداد کارگران اخراجی کاسته شده و امکان برخورداری از فرصت های اشتغال برای بیکاران و تثبیت جایگاه شغلی برای کارگران صنایع و کارخانه ها امکانپذیر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: با وجود فعالیت بیش از 41 هزار واحد صنفی، خدماتی، صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ در گلستان، این استان همچنان از داشتن صنایع بزرگ و مادر که امکان ایجاد تحولات گسترده در زمینه کار و اشتغال را دارد، محروم است.
مازندرانی به افزایش 14.5 درصدی حقوق کارگران در سال 96 نیز اشاره کرد و با بیان اینکه عده ای معتقدند که این افزایش متناسب با وضعیت تورم جامعه نبوده و نیازهای کارگران را تامین نمی کند، بیان کرد: افزایش حقوق کارگران اگر با دقت و نگاه کارشناسانه صورت نگیرد چه بسا به اخراج فراوان کارگران در نتیجه ناتوانی صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی از پرداخت این حقوق ها منجر می شود.
وی افزود: این اتفاق در دولت گذشته افتاد و در شرایطی که جامعه کارگری کشور از افزایش ناگهانی و غیرقابل انتظار حقوق ها شادمان بود ، تعداد کارگران اخراجی آن سال ناگهان به چند برابر افزایش یافت. 
به گفته وی؛ البته برخی افراد که دارای حقوق پایین در مشاغل خود هستند با پرونده سازی صوری و همدستی با صاحبکار ، از اخراج خود شکایت می کنند تا از مزایا 6 ماهه تا 5 ساله بیمه بیکاری استفاده کنند.
وی افزود: فاصله فراوان حقوق پرداختی به کارگران با حداقل دستمزد پرداخت شده توسط بیمه بیکاری، از عوامل این گونه سوء استفاده ها است که تلاش می کنیم از بروز آن جلوگیری شود.
مازندرانی به تلاش دولت تدبیر و امید برای کاهش دغدغه افراد آسیب پذیر جامعه اشاره کرد و گفت: دولت به تازگی مبلغ یارانه این اقشار را به چند برابر افزایش داد تا فرصت برخورداری از رفاه و آسایش را برای آنان فراهم کند.
وی بیان کرد: علاوه بر آن ، پرداخت کمک های منظم در مقاطع گوناگون از دیگر خدمات ارائه شده دولت به اقشار آسیب پذیر بود که سال گذشته به 366 هزار نفر در استان در چند نوبت سبد کالا ارائه شد. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ساکنین حاشیه شهرهای استان را از دیگر افراد برخوردار شده از خدمات دولت تدبیر و امید دانست و گفت : 300 هزار حاشیه نشین در گلستان در گذشته از هیچ خدمات رفاهی و سلامت برخوردار نبودند اما با اجرای طرح های مرتبط با تحول سلامت، همه این افراد تحت پوشش بیمه های روستایی ، عشایری و سلامت قرار گرفتند . 
فرماندار گرگان هم در این جلسه با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای در 29 اردیبهشت گفت: هیچ برنامه انتخاباتی و سخنرانی دارای مجوز در گرگان تعطیل نشده و مانع از برگزاری هیچ نشست انتخاباتی نمی شویم.
سیدعباس حسینی اظهار کرد: اگر طرفداران و ستادهای تبلیغاتی نامزدها قبل از برگزاری مراسم مقدمات قانونی برای برپایی آن را انجام داده و مجوز دریافت کنند، کسی نمی تواند از برگزاری آن جلوگیری کند. 
وی افزود: با وجود این فضای باز سیاسی، برخی ها بدون توجه به لزوم دریافت مجوز همایش و نشست سیاسی برگزار کرده و زمانی که با ممانعت قانونی مواجه می شوند از محدودیت ها گلایه می کنند.
حسینی اضافه کرد: به عنوان فرماندار ازطریق شبکه های مجازی از برگزاری مراسم انتخاباتی و سیاسی مطلع می شود که این گونه برنامه به واسطه عدم هماهنگی مسئولان برگزاری با مجریان انتخابات اجرایی نخواهد شد. 
فرماندار مرکز گلستان به مجاورت ستادهای انتخاباتی برخی نامزدهادر گرگان اشاره کرد و گفت: اگر اعضای این ستادها نتوانند فعالیت های خود را مسالمت آمیز انجام دهند چاره ای جز برخورد قانونی با آنها نداریم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار