معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان خبر داد:
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: طبق توافقات انجام شده بین اداره کل شیلات استان و بانک سینا، در آینده نزدیک تسهیلات بانکی مقرر شده، به متقاضیان طرح پرورش ماهیان خاویاری در استان پرداخت می شود.
کد خبر: ۴۳۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳ 10 June 2017
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: طبق توافقات انجام شده بین اداره کل شیلات استان و بانک سینا، در آینده نزدیک تسهیلات بانکی مقرر شده، به متقاضیان طرح پرورش ماهیان خاویاری در استان پرداخت می شود.

مهندس محمود سقلی در جلسه ای که با حضور مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گلستان، مدیران و کارشناسان اداره کل شیلات و بانک سینا و جمعی از مجریان طرح پرورش ماهیان خاویاری، در محل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گلستان برگزار شد، با اشاره به جدیت مجموعه شیلات استان در به انجام رساندن طرح های پرورش ماهیان خاویاری بیان داشت: این جلسه به منظور رفع مشکلات تامین منابع مالی و تسریع در روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک سینا به متقاضیان انجام شد که در نهایت با توافق مدیرعامل بانک و متقاضیان در خصوص نحوه تضمین، وثایق و زمان پرداخت، به پایان رسید.

وی در این خصوص تصریح کرد: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه طی ماه جاری رسیدگی و تکمیل پرونده ها صورت خواهد گرفت و اقدامات نهایی برای اعطای تسهیلات انجام می گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه طبق توافق نامه، 5 درصد یارانه تعهدی توسط استانداری ها پرداخت می شود، خاطر نشان کرد: موضوع اعطای 5 درصد یارانه تعهدی استانداری وفق توافق نامه، با پیگیری مدیر کل شیلات از معاون عمرانی استانداری گلستان صورت پذیرفته و ترتیبی اتخاذ گردد تا در قالب بودجه سنواتی (پس از ابلاغ مبلغ توسط بانک سینا) در اختیار شیلات قرار گرفته و به طرحهای مورد تایید و منجر به نتیجه، منظور شده در تفاهم نامه اختصاص یابد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان در پایان یادآور شد: از 5 شرکت متقاضی اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری(تاسماهیان) در گلستان، 3 شرکت مورد تایید قرار گرفته اند که در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

گفتنی است در راستای پشتیبانی از فعالیت های شیلاتی در حوزه پرورش ماهیان خاویاری تفاهم نامه چند جانبه ای بین سازمان شیلات ایران، بنیاد علوی، گروه کشاورزی و دامپروری پارس و استانداری های گلستان ، مازندران و گیلان و بانک سینا و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور، با هدف توسعه و پرورش ماهیان خاویاری در کشور و اجرای قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و فراهم شدن امکان حضور کارشناسان متخصص این بخش در عرصه های تولید، منعقد شد که براساس آن مصوب گردید در اولین مرحله، 15 طرح پرورش ماهیان خاویاری که سهم هر استان 5 طرح ترجیحا با ظرفیت 20 تن گوشت و تا 500 کیلوگرم خاویار ، خواهد بود فعال شود.

لازم به ذکر است اعطای تسهیلات کم بهره، تضمین فروش در بازارهای جهانی و ایجاد فضای صادرات برای محصولات تولیدی از مهم ترین موضوعات تصویب شده در این تفاهم نامه است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار