دومین همایش بزرگ قرآنیان گلستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول و با حضور احمد تجری مفرد فرماندار شهرستان، اساتید و حاملان نور اهل تشیع و اهل سنت استان در بهار قرآن برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 13 June 2017
دومین همایش بزرگ قرآنیان گلستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول و با حضوراحمد تجری مفرد فرماندارشهرستان،اساتید و حاملان نور اهل تشیع و اهل سنت استان در بهار قرآن برگزار شد.

شایان ذکراست،درهمایش بزرگ قرآنیان استان گلستان حجت الاسلام یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی،قره شیخ لو رییس سازمان دارالقران کریم کشور، آیت الله شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام ولی نژاد رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام موسوی امام جمعه،دکتر زنگانه معاون فرماندارو جمعی از مسئولین علی آباد کتول در مسجد الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد حضور داشتندند.

فرماندارگفت: همایش قرآنیان استان گلستان نیز با اشاعه فرهنگ قرآنی برای دومین بار در استان امسال به میزبانی شهرستان علی آباد کتول برگزار شد ومیزبان اولین نیز همایش شهرستان آزاد شهر بود.

مهدی قره شیخ لو رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در این همایش با انتقاد از کم توجهی به موضوع مهم اشاعه فرهنگ قرآنی، گفت: بودجه قرآنی امسال 50 درصد کاهش یافته که این مهم جای گلایه دارد و مایه تاسف است و دست اندرکاران قرآنی باید با هوشیاری و مطالبه گری، اجازه چنین اتفاقاتی را ندهد.

حجت الاسلام یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در این همایش گفت: در این قرن که دنیای غرب به کمک رسانه های بین المللی و فضای مجازی در حال گسترش فرهنگ خود است، ما موظفیم فرهنگ قرآنی را اشاعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه حرکت انقلابی امام )ره) بر اساس یک آیه قرآنی آغاز شد، اظهار کرد: امروز در کشور به کمک انقلاب اسلامی و به برکت اخلاص امام خمینی (ره) از لحاظ فعالیت های قرآنی وضعیت خوبی داریم که باید از آن برای تحقق اهداف قرآن کریم استفاده کنیم.

یعقوبی بیان اینکهتلاوت زیبای قران کریم جان ها را به پرواز درمی آورد، تاکید کرد: با تلاوت کلام وحی، خانه هایمان را مسجد کنیم و نور قرآن را به محل زندگیمان بیاوریم. مبادا خانه هایمان همچون قبرستان تاریک باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همچنین با تاکید بر لزوم تدبر در قرآن کریم، اذعان کرد: قرآن کریم حاوی دستورات عملی زندگی انسان است که می توان راهکارها و راهنمایی های لازم برای ادامه زندگی فردی و اجتماعی را با تدبر در آیات آن، استخراج کرد 
باید کشوری که به حکومت آن اسلامی است، دستورالعمل هایش نیز بر اساس آیات قرآن کریم باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار