مدیرکل تعاون کار گلستان:
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در جمع مدیران مراکز خدمات کارآفرینی، نداشتن پشتوانه مشاوره ای و علمی را یکی از مهمترین مشکلات کارآفرینان نوپا عنوان کرد.
کد خبر: ۴۴۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 13 June 2017
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در جمع مدیران مراکز خدمات کارآفرینی، نداشتن پشتوانه مشاوره ای و علمی را یکی از مهمترین مشکلات کارآفرینان نوپا عنوان کرد.

دکتر سعید مازندرانی در جلسه هیات فنی مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی استان، با اشاره به نقش مهم این مراکز در کمک به کارآفرینان گفت: یکی از مشکلات افرادی که وارد عرصه کارآفرینی می شوند این است که تجربه لازم در کسب و کار را ندارند و مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی می توانند کمک های فراوانی را به آنان ارائه دهند.

وی افزود: بسیاری از کارآفرینان نوپا به دلیل نداشتن پشتوانه مشاوره ای و علمی لازم پس از مدت کوتاهی ممکن است منصرف و یا متحمل شکست شوند.

مازندرانی اضافه کرد: کسب تجربه در مواردی همچون بازاریابی و فروش، اخذتسهیلات، بازار کسب و کار، ارتباطات و شبکه سازی و غیره برای کارآفرینان بسیار ضروری است که مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی می توانند در این زمینه خدمات دهند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی یکی از دلایل عدم رونق شرکت های مشاوره ای را نبود الزامات قانونی عنوان و تصریح کرد: کارگروه های تاثیرگذار در استان می توانند با ملزم کردن تسهیلات گیرندگان به گرفتن خدمات مشاوره ای، هم کارآفرینان و هم مراکز مشاوره کارآفرینی را تقویت نمایند.

وی زمینه های فعالیت مراکز مشاوره را گسترده توصیف و خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره تخصصی به صاحبان ایده های نوآورانه از جمله تهیه و اجرای طرح های توجیهی فنی و اقتصادی، هدایت صاحبان سرمایه و ایده در چارچوب طرح های نوآورانه و بازارپذیر، ارائه مشاوره با رویکرد افزایش توان رقابت پذیری و ارائه مشاوره در خصوص مباحث قانونی و حقوقی از جمله زمینه های فعالیت مراکز مشاوره کارآفرینی است.

مازندرانی اضافه کرد: مراکز مشاره می توانند در ارزیابی شاخص های سودآوری و تبیین فرایندها، بکارگیری فناوری های نوین و افزایش دانش فنی بنگاه های اقتصادی و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای آموزشی، ترویجی و مدیریتی به بنگاه های اقتصادی خمات مشاوره ای ارائه دهند.

هم اکنون 4 مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در استان به ارائه خدمات به بنگاه های اقتصادی می پردازند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار