رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در دومین جلسه کمسیون نظارت مرکز استان گفت: بین 18 تا 22 درصد از تولید ناخالص استان در بخش اصناف رقم می خورد.
کد خبر: ۴۴۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 18 June 2017
رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان در دومین جلسه کمسیون نظارت مرکز استان گفت: بین 18تا22 درصد از تولید نا خالص استان در بخش اصناف رقم می خورد.

حسینقلی قوانلو در دومین جلسه کمسیون نظارت مرکز استان ضمن تبریک یکم تیرماه روز ملی اصناف به تمامی تلاشگران و فعالان این عرصه،گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال مزین شده است ،نقش اصناف در توسعه واشتغال ،انکار ناپذیر است.

وی گفت: سهم اصناف از تولید ناخالص داخلی استان بین 18تا 22 درصد است و20درصد اشتغال نیز در بخش واحدهای صنفی رقم می خورد که نشان می دهد اصناف نقش بسیار بزرگی در رفع معضل بیکاری واشتغالزایی کشور واستان دارد.

قوانلو ابراز امیدواری نمود ،با یاری فعالان اصناف استان بتوانیم در مسیر توسعه واشتغال استان گام برداریم وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهمترین نقطه ضعف اتحادیه های ضیف استان در انجام درست و به موقع وظایف قانونی محوله، کمبود اعضای اتحادیه وکم بودن توان مالی این اتحادیه هاست.

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان افزود: از این رو با اختیار وتصمیم کمیسیون نظارت استان اتحادیه هایی را که زیر 100 عضو دارند ودچار مشکلاتی هستند در اتحادیه های متناظر ادغام خواهیم نمود.

گفتنی است در این جلسه وپس از بحث وبررسی اعضا متراژ مصوب برای واحدهای صنفی ماست بندی سنتی 50 متر مربع با تلورانس 20 درصد براساس میزان تولید تعیین گردید.

همچنین با توجه به مشکلات پیش آمده در اتحادیه صنف نقاشان اتومبیل شهرستان گرگان مقرر گردید، این اتحادیه در اتحادیه صنف صافکاران ادغام گردد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار