استاندار گلستان خبر داد:
استاندار گلستان از زندگی ۴۷ درصد از جمعیت گلستان در روستاهای استان خبر داد و گفت: ما باید در روستاها درامدی پایدار را با تشکیل بنگاه‌های اقتصادی و از طریق دانش بومی و علم و فناوری روز دنیا ایجاد کنیم.
کد خبر: ۴۴۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 18 June 2017
استاندار گلستان از زندگی ۴۷ درصد از جمعیت گلستان در روستاهای استان خبر داد و گفت: ما باید در روستاها درامدی پایدار را با تشکیل بنگاه‌های اقتصادی و از طریق دانش بومی و علم و فناوری روز دنیا ایجاد کنیم، به تصور من این فرمول تا حد بسیار زیادی می‌تواند باعث ماندگاری ساکنین در روستاها و پشتیبانی ان‌ها از دولت شود.

حسن صادقلو استاندار گلستان در سی و یکمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار  با تأکید براینکه درحال حاضر ۴۷ درصد از جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند گفت: این امر نشان می‌دهد که توسعه استان از مسائل ظاهری گرفته تا موارد تعاملی همه باید با توجه به ویژه به حوزه روستایی انجام گیرد.

صادقلو در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی حاشیه‌نشینی و مهاجرت‌ها کاملا محسوس است که سیاست به کار گرفته در حوزه روستایی صحیح نیست و باید مجددا بررسی شود چرا که تاکنون آسیب بسیار زیادی به بدنه شهرها وارد کرده است.

استاندار گلستان همچنین اضافه کرد: ما باید در روستاها درامدی پایدار را با تشکیل بنگاه‌های اقتصادی و از طریق دانش بومی و علم و فناوری روز دنیا ایجاد کنیم، به تصور من این فرمول تا حد بسیار زیادی می‌تواند باعث ماندگاری ساکنین در روستاها و پشتیبانی ان‌ها از دولت شود.

به گفته این مقام مسئول  ورود دولت در این حوزه به طور کامل صحیح نیست چراکه در برخی روستاهایی که طرح هادی به طور کامل ایجاد شده است ولی همچنان آسیب‌ها و مشکلاتی دیده می‌شود بنابراین خود ساکنان باید با بهره‌گیری از دانش بومی منطقه با حمایت‌های دولت مسیر بازآفرینی و توانمندسازی را طی کنند.

استاندار گلستان با تأکید براینکه موفق شدیم مناطق آلوده سه روستای استان را با همکاری تمامی بخش‌های ذیربط به بهترین شکل پاکسازی کنیم گفت: در حال حاضر نیز ۱۴ منطقه دیگر در ۱۴ شهرستان را شناسایی کرده و به دنبال رفع مشکلات آن‌ها هستیم.

وی در پایان توجه به بستر رودها، فضای سبز و ... را از موارد با اهمیت در حوزه بازآفرینی شهری اعلام کرد.

محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز در ادامه این جلسه با تأکید براینکه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تلاش می‌کند تا از طریق هم‌راستاسازی بخش های دخیل در این امر اهداف مورد نظر خود مبنی بر ارتقای کیفیت زندگی در مناطق ناکارامد را محقق سازد گفت: در حال حاضر بسیار خوشحالیم که در کنار برگزاری این جلسات و پیگیری‌های انجام گرفته شاهد بودیم که بحث سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی در اولویت برنامه‌های کشور قرار گرفته و به آن توجه ویژه‌ای شده است.

ایزدی در ادامه توانمندسازی ساکنین مناطق هدف را شعار اصلی ستاد ملی اعلام کرد و افزود: گزارش امروز گلستان از اقدامات بازآفرینی در جلسه نشان داد که استان در این حوزه پیشتاز و فعالیت‌های درخشانی در این بخش انجام داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به نقش سمن‌ها در تحقق برنامه‌های بازآفرینی بیان کرد: تجربیات نشان می‌دهد اقدامات ارزشمندی از سوی این نهادهای غیرانتفاعی انجام می‌گیرد که نقش بسیار کلیدی در امر بازآفرینی دارد، بنابراین ما قصدداریم با تشکیل کارگروهی اختصاصی در ستاد ملی از اقدامات این گروه حمایت ویژه‌ای داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار