فرمانده انتظامي استان:
فرمانده انتظامي استان با اشاره به وجود آسيب ها و تهديدات متعدد در فضاي مجازي گفت: مديريت و سواد رسانه اي براي مقابله با آسيب هاي فضاي مجازي يك ضرورت است.
کد خبر: ۴۴۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 20 June 2017
فرمانده انتظامي استان با اشاره به وجود آسيب ها وتهديدات متعدد در فضاي مجازي گفت: مديريت وسواد رسانه اي براي مقابله با آسيب هاي فضاي مجازي يك ضرورت است.
 
سردار"علی اکبر جاویدان" در جلسه فرماندهان و مسئولان انتظامی استان با اشاره به تاثیر شبکه های اجتماعی بر کارکردهای خانواده ها در جامعه اسلامی گفت: فضای مجازی امروز به یک واقعیت انکار ناپذیر در زندگی مردم تبدیل شده و حضور در این فضا بدون شناخت و آگاهی کافی بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند" فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد" اظهار داشت: فضای مجازی در واقع یک انقلاب رسانه ای در عصر جدید است.

سردار جاویدان در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی و اینترنت در دنیای امروز به گونه ای نفوذ کرده است که نمی توان بدون آن زندگی را تصور کرد،گفت: در همین فضا آسیب های متعددی وجود دارد که یکی از اصلی ترین آن ها شکستن مرز باورها و ارزش ها است.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه بروز آسیب های نو ظهور می تواند زمینه ساز نوع جدیدی از آسیب های اجتماعی و روانی باشد، گفت: در همین راستا برنامه ریزی برای شناسایی ،پیشگیری و کاهش آسیب های فضای مجازی لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه اینترنت و فضای مجازی امروزه به عنوان ابزاری مناسب برای توسعه افکار و اندیشه ها محسوب می شود به شرطی که در راه صحیح استفاده شود، تصریح کرد: کاربران برای ورود به دنیای مجازی باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند چرا که ارتباط سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری کاربران این فضا در اولویت بوده و مدیریت و سواد رسانه ای برای مقابله با آسیب های فضای مجازی یک ضرورت است.

وی استفاده از ظرفیت هایی چون رسانه های دیداری و شنیداری را در پیشگیری ازآسیب های فضای مجازی بسیارمهم و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از آموزه های دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر و هنجارسازی مثبت و ترویج فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی بسیار مهم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار