ششمین جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان آزادشهر با حضور معاون فرماندار و اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان آزادشهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 25 June 2017
ششمین جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان آزادشهر با حضور معاون فرماندار و اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان آزادشهر برگزار شد.

معاون فرماندار شهرستان آزادشهر در این جلسه گفت: آمار و اطلاعات شفاف و خوبی در خصوص آخرین وضعیت منابع آب شهرستان ارائه گردید وبا توجه به کاهش سطح آب زیرزمینی وکاهش رواناب موجود در رودخانه ها باید به موضوع رعایت الگوی کشت مناسب منطقه مدیریت سطح زیر کشت و صرفه جویی در مصارف آب بیش از هر زمان دیگر توجه شود. 

قاضوی افزود: لازم است توصیه های کارشناسی وتخصصی ارائه شده از سوی دستگاه های متولی توسط بهره برداران مورد عنایت و اجرا واقع شود.

رئیس اداره منابع آب شهرستان آزادشهر و رامیان نیز در این جلسه اظهار کرد: میزان متوسط بارندگی 8 ماهه سال آبی جاری در شهرستان آزادشهر حدود 393 میلی لیتر می باشد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته و دراز مدت به ترتیب 34 و 18 درصد کاهش نشان می دهد.

مهندس تیموری افزود: رواناب جاری در رودخانه های منطقه نیز نسبت به دوره دراز مدت 56 الی 67 درصد کاهش داشته است. سطح آب زیرزمینی استان در آبخوان های کم عمق و عمیق نیز نسبت به ماه مشابه دراز مدت به ترتیب 49 و306 سانتی متر افت را نشان می دهد.

وی در ادامه بر رعایت الگوی کشت ومدیریت سطح زیر کشت توسط کشاورزان با توجه به آمار و اطلاعات ارائه شده در خصوص کاهش ظرفیت منابع آبی در سال جاری تاکید کرد و گفت: اخذ پروانه بهره برداری توسط کشاورزانی که چاه های محفوره آنان صرفا دارای پروانه حفر یا خرید تجهیزات می باشد و ضرورت تمدید پروانه های بهره برداری قبل از هر گونه بهره برداری از چاه ها ضروری است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر نیز در ادامه در خصوص رعایت الگوی کشت بهاره وتابستانه در سطح شهرستان گفت: در حال تهیه برش الگوی کشت هستیم و کاهش سطح 480 هکتاری کشت سالی از جمله این برنامه ها است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار