شمالی در دیدار با سفیر کشور انگلستان در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: یکی از اولویت های کشور و طبق آن استان گلستان، جذب سرمایه گذار، توسعه بازار و تقویت روابط تجاری با کشورها می باشد.
کد خبر: ۴۴۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 25 June 2017
شمالی در دیدار با سفیر کشور انگلستان در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: یکی از اولویت های کشور و طبق آن استان گلستان، جذب سرمایه گذار، توسعه بازار و تقویت روابط تجاری با کشورها می باشد.

اراز جان شمالی  نایب رییس اتاق گرگان ضمن معرفی ظرفیت های استان در بخش های مختلف اظهار داشت: این استان دارای پتانسیل بالایی در تولید آرد گندم، دامپروری،آبزیان، محصولات کشاورزی و تولید گوشت سفید است.

وی افزود: با توجه به تولید بالای محصولات با کیفیت کشاورزی می توان در احداث و تقویت واحد های صنایع تبدیلی همکاری نمود.

شمالی تاکید کرد: اتاق بعنوان نماینده بخش خصوصی در پذیرش و اعزام هیات های تجاری  آمادگی خود را اعلام می نماید.

قوانلو رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان در این نشست گفت: 20 درصد طیور کشور در استان گلستان تامین می شود که نشان دهنده ظرفیت بالا در این بخش می باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های استان استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی است و در این رابطه آمادگی همکاری وجود دارد.

قوانلو افزود: مراودات مردم و بازرگانان می تواند بر مراودات سیاسی تاثیر بگذارد یعنی دیپلماسی مردمی بر دیپلماسی سیاسی موثر است.

رییس سازمان صمت گلستان تاکید کرد: منطقه آزاد اینچه برون می تواند محل خوبی برای سرمایه گذاری و دسترسی به بازار آسیای میانه باشد.

نیکلاس هاپتون سفیر انگلستان در جمهوری اسلامی ایران در نشست با نواب رییس اتاق گرگان،رییس سازمان صمت استان و نماینده وزارت امور خارجه در گلستان بیان کرد: امید است طبق روابط جاری بتوان سرمایه گذاران بیشتری را به کشور ایران اعزام کرد.

وی  گفت: اتاق بازرگانی در توسعه مراودات نقش مهمی دارد و امید است با همکاری های متقابل در آینده نزدیک هیات های تجاری با هم ملاقات داشته باشند

وی افزود: نیاز است در معرفی ظرفیت ها به فراتر از مرز ها بیشتر تلاش شود و سرمایه گذاران از این توانمندی ها مطلع شوند.

نیکلاس هاپتون  ادامه داد:جامعه جهانی نیز می تواند در توسعه روابط کمک خوبی را داشته باشد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار